Jean-Éric Vergne şi-a trecut în cont prima victorie în sezonul 2018/2019 ABB FIA Formula E, desfăşurată pe circuitul Sanya din China.
Plecat din poziţia a doua a grilei de start, Jean-Éric Vergne a trecut la conducerea cursei încă din primele viraje şi şi-a păstrat poziţia până la finalul cursei.
„Am avut o cursă foarte bună. Să învingi în China într-o echipă chineză este un lucru fantastic, cu atât mai mult cu cât în ultimele trei curse nu am acumulat nici un punct. Sper ca această victorie să reprezinte un punct de cotitură în evoluţia noastră viitoare”, a declarat Jean-Éric Vergne.
O cursă electrizantă
Formula E începe să capete din ce în ce mai multă importanţă. Utilizând vehicule cu propulsie electrică, spectacolul este garantat de mai multe variabile, de aceea, în multe cazuri, învingătorul este greu de preconizat. Dacă în Formula 1 contează mai mult maşina decât pilotul, în Formula E, lucrurile stau invers. Pilotul Stoffel Vandoorne, care a venit aici din Marele Circ, a explicat diferenţele: „Lucurile sunt mai echilibrate. Nu există o dominaţie clară, fiecare pilot are o şansă la victorie”.
In sezonul 2018/2019 au debutat monoposturile de generaţia a doua, capabile să atingă viteze de peste 280 km/h. Au fost introduse două noi inovaţii. Prima se numeşte Attack Mode şi asigură utilizarea unui surplus de putere de 25 kw pe anumite zone de activare, permiţând o depăşire rapidă, spre exemplu. Cealaltă noutate constă în timpul de cursă care se măsoară în minute (45 minute + 1 tur), spre deosebire de Formula 1, unde cursa se încheie după un anumit număr de tururi. Astfel, ritmul cursei este dat de lider, ceilalţi concurenţi trebuind să-şi dozeze rezervele de curent în funcţie de acesta. De aceea, în cele mai multe cazuri, finalul cursei este unul foarte spectaculos.
Te-ar mai putea interesa si: Cât va costa alternativa la Segway