În Grecia, Sébastien Ogier și Julien Ingrassia au obținut cea de cincea victorie în Campionatul Mondial de Raliuri după un duel palpitant cu colegii de echipă, Sébastien Loeb și Daniel Elena. Acest rezultat reprezintă a 22-a dublă pentru Citroën în WRC, un record remercabil!
Dupa cel de-al 100-lea podium in mondialul de raliuri, Loeb si Elena si-au marit avansul in clasamentul pilotilor, iar echipa Citroën Total in cel al constructorilor.
Prima zi din Raliul Acropole a fost dominata de modelul Citroën DS3 WRC care a fost cel mai rapid pe cele sase probe speciale. Petter Solberg a profitat de pozitia la start si a luat un avans de aproape un minut fata de echipajele Citroën Total. Sébastien Loeb si Daniel Elena au terminat ziua pe locul secund, iar Sébastien Ogier si Julien Ingrassia pe locul patru.
Dupa ziua a doua, una foarte lunga si dificila, echipajele Sébastien Loeb / Daniel Elena si Sébastien Ogier / Julien Ingrassia au urcat pe primele doua pozitii in clasamentul general, recuperand diferenta care-i despartea de Petter Solberg / Chris Patterson dupa prima zi din Grecia. Inaintea ultimei zile, echipajele Citroën Total erau separate de doar 2,2 secunde.
Ultima zi din Raliul Acropole, in comparatie cu primele doua, a fost doar una de sprint cu doar 65 de kilometri de proba speciala. Totusi cele doua treceri pe Aghii Theodori – o proba care a decis destul de des deznodamantul raliului – puteau schimba complet ierarhiile. Sébastien Loeb, liderul clasamentului cu un avans de 2,2 secunde, stia ca va fi dificil sa se lupte pentru victorie din pozitia in care se afla.
Dupa prima trecere pe Aghii Theodori (PS14), Sébastien Ogier a preluat conducerea cu un avans de doar o zecime de secunda. Loeb a revenit pe urmatoarea speciala si s-a instalat din nou pe prima pozitie cu un avans de doar o zecime. „Sunt intr-o situatie in care trebuie sa risc pentru a-mi apara pozitia. Am mers si mai tare in comparatie cu evolutia din primele doua zile. Pana acum totul este bine, dar nu stiu daca vom putea castiga. Vom vedea ce impact va avea curatatul drumului la cea de-a doua trecere pe aceste probe”, a spus Loeb, in primul parc de service al zilei.
„Seb a fost foarte rapid si nu am recuperat foarte mult. Credeam ca cel care va curata drumul va pierde mai mult, dar poate nu am fortat eu suficient de mult. Trebuie sa cresc ritmul si sa-mi asum mai multe riscuri la cea de-a doua trecere”, a spus si Ogier.
In timp ce Loeb spunea ca a mers perfect pe Aghii Theodori 2, Ogier a reusit sa fie mai rapid cu 6,2 secunde in duelul direct cu colegul sau de echipa. Revenit pe prima pozitie, Ogier a reusit sa-si mareasca avansul la peste 10 secunde dupa cea de doua trecere pe speciala New Pissia 2. Pe Power Stage, ultima proba a raliului, lunga de 4 kilometri, nu s-a schimbat nimic, Ogier fiind mai rapid cu 9 miimi decat Loeb. Pentru evolutia din Power Stage, pilotii Citroën au mai primit trei (Ogier), respectiv doua puncte (Loeb).
„Acest rezultat perfect, recompensat cu 28 de puncte, ne ajuta foarte mult in ceea ce priveste ambitiile noastre din campionat. As vrea sa multumesc echipei pentru doua lucruri: primul pentru ca mi-au dat mie si lui Seb aceleasi sanse in lupta pentru victorie si pentru ca am avut la dispozitie o masina extrem de fiabila. Modelul DS3 WRC s-a comportat perfect pe un teren extrem de dificil, iar eu sunt foarte fericit ca am reusit sa rasplatesc increderea echipei cu o victorie.”
In ciuda frustrarii de a fi primul pe drum in primele doua zile, Loeb a tras si concluzii pozitive: „Inainte de start nici nu ma gandeam la victorie. Am dat totul, dar conditiile din cursa m-au impiedicat sa ma lupt de la egal la egal cu ceilalti si eu cred ca noi am fost cei mai rapizi. Oricum, cu cele 20 de puncte din Grecia, avansul nostru fata de Mikko Hirvonen este acum si mai mare.”
„Aceasta dubla obtinuta pe terenul favorit al adversarilor nostri este un rezultat fantastic pentru Citroën. Sunt foarte multumit cu evolutia pilotilor nostri care au adunat puncte importante in lupta pentru cele doua titluri. Cu sase victorii, din sapte raliuri, cred ca putem fi foarte mandri de performantele noastre in prima parte a sezonului”, a spus Olivier Quesnel, directorul Citroën Racing.
Petter Solberg si Chris Patterson, tot pe un Citroën DS3 WRC, au terminat pe locul 4, iar echipajul Kimi Raikkonen/Kaj Lindstrom au incheiat Raliul Acropole pe locul 7. Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën si DS3 WRC este Raliul Finlandei, in perioada 28 – 30 iulie 2011.
Rezultate Raliul Acropole (etapa a 7-a din 13)
1 S. Ogier / J. Ingrassia – Citroën DS3 WRC 4h04M 44.3s;
2 S. Loeb / D. Elena – Citroën DS3 WRC +10.5s;
3 M. Hirvonen / J. Lehtinen – Ford Fiesta RS WRC +13.4s;
4 P. Solberg / C. Patterson – Citroën DS3 WRC +38.7s
5 H. Solberg / I. Minor – Ford Fiesta RS WRC +5m 24.7s;
6 M. Wilson / S. Martin – Ford Fiesta RS WRC +6m 54.6s;
7 K. Räikkönen / K. Lindström – Citroën DS3 WRC +8m 29.3s;
8 J. Hanninen / M. Markkula – Skoda Fabia S2000 +11m 34.6s;
9 JM. Latvala / M. Anttila – Ford Fiesta RS WRC +13m 08.8s;
10 D. Kuipers / F. Miclotte – Ford Fiesta RS WRC +15m 10.0s
Clasament general – PILOTI dupa Raliul Acropole (etapa a 7-a din 13)
1. Sebastien Loeb 146 p,
2. Mikko Hirvonen 129 p,
3. Sebastien Ogier 124 p,
4. Jari-Matti Latvala 76 p,
5. Petter Solberg 73 p,
6. Mads Ostberg 48 p,
7. Matthew Wilson 36 p,
8. Kimi Raikkonen 24 p,
9. Henning Solberg 20 p,
10. Frederico Villagra 20 p,
11. Juho Hannien 10 p,
12. Dani Sordo 8 p,
13. Martin Prokop 7 p,
14. Ott Tanak 7 p,
15. PG Andersson 6 p.
Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Acropole (etapa a 7-a din 13)
1. Citroën Total World Rally Team 250 p,
2. Ford Abu Dhabi 195 p,
3. M-Sport Stobart Ford 87 p,
4. Petter Solberg WRT 61 p,
5. Ice 1 Racing 34 p,
6. Munchi’s Ford WRT 32 p,
7. Team Abu Dhabi 19 p,
8. FERM Power Tools 14 p,
9. Monster WRT 8 p,
10. Brazil World Rally Team 1p.