Singurele componente care asigură, în cazul unui automobil, contactul cu solul sunt anvelopele. Dimensiunile şi caracteristicile acestor componente sunt esenţiale pentru performanţele maşinii, dar şi pentru siguranţa circulaţiei.
Alegerea unei anvelope nu este un proces dificil însă trebuie făcută cu grijă. Dacă optaţi pentru un model care nu corespunde datelor tehnice ale automobilului, riscaţi să aveţi o maşină care ori consumă mai mult decât de obicei (în cel mai bun caz) sau chiar să constataţi că trebuie să vă „luptaţi” cu automobilul pentru a-l putea conduce.
Alegerea unei anvelope se face în funcţie de modul în care o veţi folosi. Tipul de drum pe care aceasta va fi utilizată cu preponderenţă precum şi tipul maşinii trebuie să reprezinte criteriile cele mai importante în această selecţie.
O anvelopă destinată rulării pe asfalt uscat diferă de una pentru asfalt umed sau cu zăpadă în primul rând prin tipul profilului, dar şi prin compoziţia materialului din care este fabricată. Având în vedere că România beneficiază de o climă temperată, în care temperaturile pot ajunge de la valori situate mult sub zero grade Celsius până la 30-40 de grade Celsius în timpul verii, este recomandat să dispuneţi de două seturi de anvelope şi anume unul de iarnă şi unul de vară.
Există de asemenea soluţia anvelopelor pentru orice tip de vreme (All-season/ All-weather) care poate fi una dintre cele mai bune variante atâta timp cât sunteţi conştient că aceasta reprezintă un compromis şi că aceste anvelope nu vă pot oferi un maximum de performanţă în condiţii extreme.
Din punct de vedere legal, doar pneurile de pe acelaşi ax trebuie să fie de acelaşi tip însă pentru un maximum de performanţă este indicat ca toate cele patru anvelope să fie la fel. Fiecare anvelopă este prevăzută cu un indicator de uzură de care trebuie să ţineţi cont. Atunci când adâncimea profilului coboară sub valoarea de patru milimetri anvelopa nu mai oferă performanţele maxime. La o adâncime mai mică de 1,6 mm trebuie înlocuită.
De asemenea, presiunea în anvelope trebuie verificată la un interval de două săptămâni, când anvelopa este rece. O anvelopă cu presiune mai mică decât cea indicată se va uza mai repede, duce la creşterea consumului de carburant şi la scăderea aderenţei în curbe. Odată lămuriţi asupra tipului şi a dimensiunilor unui pneu, rămâne bineînţeles problema preţului. Ofertele importatorilor şi distribuitorilor vă stau la dispoziţie.