Cel mai puternic Golf din istorie atinge pragul psihologic de 300 de CP și duce ideea de hothatch la un nivel greu de imaginat, până recent, pentru o compactă.
Dupa ce a lansat ultima versiune a celebrului Golf GTI cu 230 CP si optional un diferential mecanic controlat electronic, Volkswagen a tinut sa ne demonstreze ca se poate si mai mult.
Litera R, intrata in alfabetul Golf odata cu generatia a cincea a modelului, se traduce in cazul generatiei actuale (numarul sapte) prin 300 CP si tractiune integrala. Daca prezenta sistemului de tractiune integrala a devenit un trademark pentru Golf R inca de la prima generatie (R32) puterea totala de 300 CP obtinuti dintr-un motor de 2 l turbo marcheaza un record absolut in istoria celei mai populare compacte la nivel european.
Fata de versiunea precedenta Golf R, noua generatie ofera 30 CP in plus precum si un nou sistem de tractiune integrala bazat pe un cuplaj Haldex de generatie a cincea. Fata de GTI, modelul R a fost coborat cu 20 mm si este disponibil optional cu noua generatie a sasiului adaptiv DCC precum si cu un nou profil de conducere intitulat sugestiv Race. Cei care vor petrece mai mult timp pe circuit vor aprecia si posibilitatea de a decupla complet sistemul ESC, o noutate pentru modelul R.
Standard, modelul este oferit cu transmisie automata cu sase trepte, configuratie in care poate atinge 100 km/h in doar 5,1 secunde, fata de 5,7 secunde pentru vechea generatie. Cei care bifeaza transmisia automata cu dublu ambreiaj DSG vor atinge 100 km/h cu 0,2 secunde mai repede, in timp ce viteza de top este limitata la 250 km/h pentru ambele versiuni de transmisie.
La nivel de design modificarile sunt destul de discrete, in persoana spoilerelor reprofilate si a praguri laterale ceva mai proeminente. In contrast cu imaginea clasica a masinii se afla evacuarile duble pozitionate la extremele barii spate, care personal consider ca puteau fi integrate ceva mai elegant. Noul Golf R va fi disponibil in doua versiuni de caroserie, cu doua respectiv patru portiere si va putea fi comandat in ultimul trimestru al anului.