Challengerii nemților în categoria berlinelor premium de clasă mare au evoluat spectaculos în ultimii ani. Să ne pregătim pentru o nouă eră?
Să conduci un Jaguar, dar mai ales un Infiniti, este o adevărată provocare în cercul de prieteni sau parteneri de afaceri. Sunt puţini cei care ştiu să aprecieze la adevărata valoare un astfel de exponat, în schimb, mulţi nu prea îi înţeleg rostul când există alternativa: mult lăudata concurenţă germană.
Ei bine, prin acest test comparativ – Infiniti M30d vs. Jaguar XFDS – doresc să spulber mitul limuzinei germane de lux şi, totodată, să văd cine este “cel mai cel dintre cei mai cei”. Fiecare model are o filozofie diferită pe care vrea să o împărtăşească noului proprietar. Infiniti, prin al său M, loveşte direct în rivalii germani, atât prin design, cât şi rigoarea cu care a fost construit. În colţul opus se află XFDS-ul, un model care, deşi nu este la prima înfăţişare pe piaţă, păstrează nealterată silueta de coupe şi interiorul high tech.
Prima impresie …
…. contează mai ales când vorbim de limuzine al căror preţ depăşeşte suma de 50.000 de euro şi rivalizează cu achiziţia unui apartament cu trei camere în centrul Bucureştiului atunci când începi să bifezi opţionalele. Cei care au desenat Infiniti M cu siguranţă au avut în minte cel mai conservator client, lăsând emoţiile în favoarea unui exterior serios, care se asortează cu un guler alb şi cravată. Este impunător, dar reuşeşte totodată să treacă neobservat prin faţa celor care caută opulenţă în tot ceea ce întreprind. Aceştia din urmă au la dispoziţie XFDS-ul, o siluetă zveltă de coupe care te primeşte şi îmbrăcat smart casual. Este sportiv şi totodată elegant, întorcând capetele pe stradă şi trezind emoţie printre ceilalţi participanţi la trafic.
Boem vs. tehnologizat
La interior, fiecare model are propria lui abordare, la fel de diferită precum cea de la designul caroseriei. Infiniti M30d mizează pe simplitate, luxul clasic format din piele de calitate şi elemente care te duc cu gândul la inserţii de lemn. Nu ai cum să rămâi indiferent la materialele alese, îmbinările executate impecabil și layout-ul boem.
Fiecare material cu care intri în contact este ales şi asamblat cu mare grijă, iar tu, ca pasager, te simţi special. Acest exces de seriozitate nu te duce cu gândul decât la conturi şi multe proprietăţi, la situaţia economică şi cum să-ţi păstrezi statutul social. Ambianța interioară te îmbie la calm, bună dispoziție și o ușoară notă de aroganță, sentiment cultivat mai ales de ceasul analogic amplasat central.
Aşa cum îi stă bine unui automobil de lux, Infiniti M30d vine standard cu o listă bogată de dotări fără de care nu poţi trăi în acest segment. M30d surprinde plăcut şi nu ai cum să nu aplauzi dotări precum sistemele de control activ al zgomotului și Forest Air. Acesta din urmă a fost o mare încântare, oferind la fiecare 45 de minute o ușoară briză și arome care ne-au sporit atenția și diminuat stresul.
Spaţiul interior este mai mult decât generos şi indiscutabil mai mare decât cel din XFDS, atât pentru locurile din faţă, cât şi pentru cele din spate. Unde mai pui că scaunele sunt nişte adevărate fotolii atât prin dimensiuni, cât şi prin confortul oferit. De partea cealaltă, Jaguar XFDS pariază la interior pe spectacol şi cât mai multe elemente împrumutate parcă din viitor.
Interiorul futurist este în continuare plăcut ochiului, în special datorită aeratoarelor şi schimbătorului de viteze ce ies la iveală în momentul în care porneşti motorul. Este o găselniţă interesantă şi care încă mai face senzaţie în rândul celor ce păşesc pentru prima dată într-un XF.
Spaţiul interior nu este punctul forte, în schimb spatele plonjat ascunde un portbagaj imens de 540 litri. Pielea folosită este mai fină, dar nu pare la fel de trainică precum cea din M30d. Nici scaunele nu se ridică la nivelul celor din M30d în privinţa confortului sau susţinerii laterale. Atenția pentru detalii merită lăudată: unde nu avem piele sau aluminiu, plasticul este de foarte bună calitate. Controlul multiplelor funcții (audio, navigație, climatizare etc.) este realizat prin intermediul unui ecran tactil de dimensiuni rezonabile, dar care necesită obişnuinţă şi perseverenţă.
Turbo sau biturbo?
Sub capote găsim din nou două abordări în ceea ce priveşte caracterul dinamic promis la cumpărare. Infiniti M se bazează pe un propulsor de origine Renault de 3.0 l diesel şi 238 CP şi o cutie automată cu 7 trepte. Jaguar XFDS mizează tot pe o cilindree de 3.000 cmc, dar cu două turbine, puterea livrată fiind de 275 CP şi cutie de viteze automată cu 6 trepte. Pe hârtie, Jaguar XFDS este mai rapid până la prima sută de km cu doar 0,5 secunde şi consumă, în regim mixt, cu 0,3 litri de motorină mai puţin la 100 km. În realitate, lucrurile se adeveresc până la un anumit punct.
La volanul lui Infiniti M30d m-am simţit mult mai aproape de concurenţa germană, cea la care, fără să vrem, vânzările ne obligă să ne raportăm. M30d pune accentul mai mult pe “senzaţia de greutate” şi aşezare la drum întins. Direcţia este suficient de grea, iar răspunsul acceleraţiei este mai bun sub 2.000 de rpm decât în cazul lui XFDS. Cutia de viteze nu este la fel de rapidă ca în cazul lui XFDS şi, sincer vorbind, nici nu ai nevoie. XFDS este mai rapid în tot ceea ce şi-a propus să ofere, pornind de la direcţia ascuţită până la propulsorul biturbo care se descurcă onorabil şi la turaţii medii şi mari.
XFDS te îmbie la un stil de conducere mai alert mai ales prin modul dinamic, care se află la un buton distanţă şi modifică răspunsul unor elemente importante, cum ar fi direcţia sau pedala de acceleraţie. Ambele modele dispun de mod sport şi mod de iarnă. Pe lângă acestea, M30d vine în plus cu modul ECO care te ajută să consumi mai puţin, în timp ce XFDS oferă modul dinamic menit să sporească plăcerea condusului.
Este destul de greu de stabilit un singur câştigător, fiecare concurent reuşind să puncteze cel puţin la câte un capitol. Infiniti M30d este un model confortabil şi spaţios care oferă în plus acea latură exclusivistă, în timp ce XFDS este un coupe cu cinci locuri, spectaculos, care pune accentul pe show şi sportivitate.
Date tehnice: | Infiniti M30d |
Jaguar XF |
---|---|---|
Sasiu si caroserie | ||
Motorizare | 30d | XFS D |
Nr. usi/locuri | 4/5 | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1845/2395 | 1820/2360 |
Dimensiuni si capacitati | ||
Lung/lat/inalt [mm] | 4945/1845/1500 | 4960/1875/1460 |
Ampatament | 2900 | 2910 |
Volum portbagaj [l] | 450 (450) | 540 (960) |
Motor si transmisie | ||
Tip motor | 30d | XFS D |
Combustibil | Motorina | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2993 | 2993 |
Sistem alimentare | common rail | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 175(238)/3700 | 202(275)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 550/1750 | 600/2000 |
Cutie de viteze | Automata/7 | Automata/7 |
Performante si consum | ||
Viteza maxima [km/h] | 250 | 250 |
0-100 km/h [s] | 6.9 | 6.4 |
Consum urban/extra/mixt | 10.3/5.9/7.5 | 9.5/5.5/6.8 |
Emisii CO2 [g/km] | 199 | 179 |