Cu doar câteva ore înainte de deschiderea oficială a Salonului Auto de la Paris, oficialii Volkswagen au dat publicității pozele ultimei generații Volkswagen Passat.
Probabil cea mai asteptata lansare de la aceasta editie a Salonului Auto de la Paris, noul Volkswagen Passat nu a mai avut rabdare sa astepte ceremonia traditionala de lansare din cadrul standurilor Volkswagen de la Paris. Dupa o serie considerabila de poze spion care au prefigurat aceasta noua generatie, centrul media Volkswagen a dezvaluit noul generatie a berlinei de clasa medie Passat impreuna cu versiunea sa Estate (break).
Cu peste 15 milioane de unitati vandute in decursul carierei de 37 de ani, Passat poate fi considerat una dintre povestile de succes al industriei de automobile mondiale. A saptea generatie Passat va fi disponibila la vanzare (probabil in Europa de Vest) incepand cu a doua jumatate a lunii noiembrie.
Data de lansare pentru piata din Romania nu a fost incat anuntata. Designul exterior preia o mare din element de design lansate pe versiunea cu facelift a modelului Phaeton (in special in partea frontala). Stopurile sunt similare cu cele de la noul Touareg.
Ca si actuala generatie noul Passat va fi disponibil in trei niveluri de echipare (Trendline, Confortline si Highline), fiecare nivel primind un numar suplimentar de dotari standard. Spre exemplu motorizarile diesel vor veni in standard cu sistemul automat de oprire/pornire al motorului la stationare.
Urmarind trendul mondial de imbunatatire al nivelului de emisii poluante noul Passat a reusita sa scada media de CO2 a gamei cu pana la 18%. Cel mai mic motor diesel disponibil pe Passat 1.6 TDI produce 105 CP si, cu ajutorului sistemul Start/Stop consuma doar 4.2 l/100 km si emite 109 g CO2/km.
Motorizarile pe benzina au si ele un reprezentat “eco” in persoana propulsorului 1.4 TSI 122 CP. Versiunea 1.4 TSI BlueMotion consuma 5.8 l/100 km si emite doar 138 g CO2/km.
Dotarile de securitate au fost imbunatatite prin integrare functiei City emergency braking si al sistemului de detectie al oboselii la volan (in premiera pentru segmentul berlinelor de clasa medie). Tot in categoria securitate apare si Dynamic Light Assist (lansat pe recentul VW Touareg) in conjuctie cu farurile bi-xenon care modifica modul de iluminare in functie de traficul de pe cotrasens. Latura dinamica a fost si ea imbunatatita cu ajutorului diferentialului electronic XDS, prezent pe actuala generatie Golf GTI.