Raportul ACEA cu privire la înmatriculările de mașini noi din Europa arată o majorare a vânzărilor Dacia cu 42,4% până la 191.436 unități.
Înmatriculările mărcii Dacia continuă să crească în Europa. Conform raportului lunar al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în primele patru luni din 2023 au foat înmatriculate pe continent 4,2 milioane de mașini noi, în creștere cu 17,2% față de perioada similară din anul anterior.
Din totalul mașinilor noi înmatriculate în Europa 191.436 unități au purtat marca Dacia, corespunzător unei creșteri cu 42,3%. În acest context, cota de piață a mărcii românești, parte a grupului francez Renault, s-a majorat de la 3,7% în perioada ianuarie – aprilie 2022 până la 4,6% în acest an.
Este demn de remarcat faptul că, grație rezultatului din prima parte a acestui an, Dacia a depășit mărci mult mai cunoscute pe piața europeană precum Fiat (133.512 unități), Citroen (130.672 unități), Nissan (100.704 unități), Volvo (90.007 unități) sau Seat (89.046 unități).
Totodată, înmatriculările Dacia se apropie tot mai mult de cele ale mărcii principale a grupului din care face parte, Renault. Conform ACEA, în timp ce Dacia a înmatriculat 191.436 autoturisme noi, vânzările mărcii Renault în Europa au fost de 212.381 unități.
Cealaltă marcă asamblată la o uzină din România, Ford, a fost înmatriculată în 179.487 de unități, în creștere cu 3,3% față de primele patru luni din 2022. Cota de piață a mărcii Ford în Europa este de 4,3%.
Mărcile cu cele mai mari înmatriculări pe piața din statele UE, EFTA și Marea Britanie sunt în acest an Volkswagen (440.162 unități), Toyota (277.718 unități), Audi (238.304 unități), Peugeot (231.831 unități) și Mercedes-Benz (226.388 unități).
La nivel de grupuri, liderul pieței este Volkswagen (1.081.781 unități), urmat de Stellantis (744.205 unități), Renault (404.526 unități), Hyundai – Kia (371.986 unități) și Toyota (282.021 unități).
– Două modele Dacia în Top 10 european. Cota de piață a urcat la 4,5%
– ACEA: România produce mai multe mașini decât Italia, Ungaria sau Suedia