Interviu cu Mario Lamagna, manager de produse la Alfa Romeo

Mario Lamagna Alfa Romeo AutoExpert

Mario Lamagna este un entuziast al mărcii, un tip deschis și comunicativ, care nu se ferește să răspundă nici celor mai incomode întrebări. Aveam să aflu asta cu ocazia interviului pe care mi l-a acordat la primele teste internaționale cu Junior Ibrida Q4. 

 

Mario a absolvit Institutul Politehnic din Torino și încă din aprilie 2016 a început să lucreze în cadrul FCA. Printre modelele la dezvoltarea cărora a pus umărul menționăm Fiat 500 X, unde a fost șef junior de proiect și Alfa Romeo Junior, unde a fost șef de proiect. Lucrul exclusiv cu Alfa Romeo a început în 2021, iar din 2025 a devenit manager peste toate produsele din gama mărcii italiene.

AutoExpert: Ce părerea aveți despre amânarea taxelor legate de emisiile excesive de CO2?

Mario Lamagna: Niciodată, o schimbare în ultimul moment nu poate fi un avantaj. Din punct de vedere industrial, planificarea pentru ceea ce va urma durează mult timp. În scenariul industrial, a schimba un motor, sau chiar a prelungi viața unuia sau a scoate din producție unul, vine cu un impact serios asupra furnizorilor și a uzinelor. Deci, în general, nu ne place să avem de-a face cu schimbări bruște, într-un timp scurt.

Dar, evident că clienții merită să se bucure de libertatea de a alege, pentru că trăim într-o lume liberă. Iar încurajarea electricelor nu trebuie să însemne neapărat descurajarea celorlalte tipuri de motoare. Și dacă ne gândim că, în ultimii ani, inflația, prețurile materialelor brute și salariile nu au variat în favoarea consumatorilor, atunci e clar că n-ar fi ușor pentru clienți să suporte taxe în plus și să aibă restricții de a cumpăra doar anumite tipuri de mașini.

AEx: Bazându-vă pe această derogare, plănuiți să dezvoltați noi motoare, sau vă veți baza pe 1.2-ul și 1.6-le de la Stellantis?

ML: Chiar acum sunt discuții în acest sens, deci nu am un răspuns final la această întrebare. Evaluăm ce ne dorim să facem, ce putem să facem și ce are sens din punct de vedere industrial să facem. Situația e clară: avem două noi modele în plan în următoarele luni, și ambele vor veni pe o platformă multi-energie, care ne dă flexibilitatea să alegem un sistem de propulsie hibrid. Sigur, un motor nou nu se proiectează peste noapte, iar motoarele pentru Alfa Romeo sunt un element cheie, deci trebuie să luăm decizia corectă.

Test Alfa Romeo Giulia model 2023 Veloce Mario Lamagna autoexpert.ro

AEx: Zvonurile spun că Giulia poate deveni SUV și că Giulietta nu va avea un urmaș. Cum va arăta gama Alfa Romeo în viitorul apropiat?

ML: Nu ne dorim să fim o marcă dedicată exclusiv SUV-urilor. Dar ne e clar cât succes au anumite segmente ale pieței. Să ne uităm la Junior: dacă vrei să construiești un model nou de volum, ca să impulsionezi marca, și să ai o mașină care să crească atenția asupra mărcii, nu mai faci un MiTo, ci un vehicul mai mare, care să satisfacă nevoile unui număr mai mare de clienți. Așa am ajuns la Junior, un vehicul între hatch și SUV.

Dacă privești tendințele pieței, de exemplu ale segmentului C, în care „juca” Giulietta, realizezi că hatch-urile pierd teren în favoarea SUV-urilor. Deci pentru o marcă care își dorește să reziste, dar să și îndeplinească visuri – spideruri, supercaruri, granturismo – trebuie să își construiască un portofoliu solid. De aceea nu vedem în acest moment loc în gamă pentru Giulietta. Dar pot vedea în locul ei un superb CUV nou, să zicem. Și mai trebuie să avem grijă și de particularitățile regiunilor. În SUA, Junior n-ar fi mașina perfectă, căci americanii și-ar dori ceva mai mare. Dacă lumea ne-ar permite să facem ce vrem, am putea face mult mai multe.

AEx: Junior Veloce are motor de 280 CP și diferențial mecanic blocabil, ambele de origine Alfa Romeo. Să ne așteptăm și la alte elemente tehnice dezvoltate de marcă, sau vă veți axa doar pe inovațiile Stellantis?

ML: Stellantis e un grup uriaș, dar la Alfa Romeo avem o expertiză legată în special de dinamică și oameni legendari angajați în echipa de ingineri. Avem ambiția de a păstra sportivitatea, spiritul italian și sigur că o să dezvoltăm suspensii, motoare, și nu vom împărtăși cu ceilalți atuurile tipice mărcii.

Alfa Romeo Junior Veloce AutoExpert

AEX: Deja ați vândut 27.000 de Junior, iar 19% sunt electrice. Câți dintre clienți credeți că sunt entuziaști ai mărcii, și câți fani SUV? Ați „agățat” clienți de la alte mărci?

ML: Sunt din ambele tabere. De exemplu, avem clienți pentru care Junior e prima Alfa, pentru că mulți și-au dorit un SUV Alfa mai mic decât Tonale și n-au avut de unde alege. Sigur, avem și entuziaști Alfa Romeo, pentru că avem un program de posesori de Giulietta și Mito care primesc discounturi serioase la achiziția unui Junior.

AEx: O să reînviați vreun model emblematic, așa cum e la modă? Poate un 155?

ML: Ceea ce am făcut cu 33 Stradale n-a fost un restomod. A fost un model nou-nouț, demn de mileniul trei. Și, în general, nu ne bucură ideea de restomod. Fiecare Alfa trebuie să aibă un suflet nou, un motiv fundamental de a exista, de aceea, evităm să facem copy/paste-uri, dar nu ne ferim să reinterpretăm. Sunt de acord că un restomod este o foarte puternică unealtă de marketing, dar cred că o Alfa nouă trebuie să aibă propriul său suflet.

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult