La trei ani după apariția primului GTA, Alfa Romeo a repetat parțial rețeta și cu motorul mic, de 1.300 cmc de pe GT 1300 Junior. Procedurile de ușurare a ansamblului au fost ceva mai puțin impresionante la versiunea de stradă (fără geamuri din plexiglass, fără jante din magneziu standard, etc), în schimb, inginerii s-au concentrat mai mult pe motorul de 1.290 cmc. Deși capacitatea cilindrică a fost menținută, motorul a fost modificat în profunzime, schimbându-i-se inclusiv raportul alezaj/cursă, care ajungea la 78/67,5 mm, dând naștere unei premiere absolute în gama de modele de șosea Alfa Romeo: primul motor ”suprapătrat” din istoria mărcii.
Cei 96 CP inițiali erau suplimentați de 14 CP la versiunea de stradă, însă, ca și la propulsorul de 1.570 cmc, Autodelta și-a băgat mâinile, l-a reglat pentru circuit și l-a dotat cu injecție în locul carburatoarelor, obținând 160 CP/7.800 rpm. Apoi, în 1971, versiunea ”testa stretta” (cu capac îngust de chiulasă) a primit supape la unghi de 45° injecție mecanică SPICA și a ajuns să dezvolte 165 CP/8.400 rpm.
În sfârșit, în 1974 a fost dotat cu o nouă chiulasă cu 4 supape/cilindru și supraalimentat cu un compresor atipic, cu turbine antrenate hidraulic de către o pompă de ulei montată pe distribuție , dând naștere versiunii GTA-SA, ce dezvolta 220 CP/7.800 rpm, din 1.290 cmc! Adică peste 170 CP/l, o valoare unică în acea perioadă!
Totuși, trebuie remarcată îndepărtarea de conceptul original GTA, mai precis de litera A, de Alleggerita: mai mult gran turismo decât kart. Dacă în primele două fotografii apare versiunea Corsa, în ultima avem varianta Strada, care venea standard cu jante din tablă.
Sursa foto: alfa romeo media
Tot mai multe persoane, indiferent de vârstă, sunt în căutarea unei soluții eficiente pentru deplasările zilnice, lucru datorat nevoii de…
Citroën a prezentat a doua generație a modelului C5 Aircross. SUV-ul a fost dezvoltat pe platforma STLA Medium, pentru a…
Divizia din România a grupului Schaeffler a anunțat că, la conducerea centrului cercetare din Timișoara, preluat odată cu înglobarea Vitesco…
Aston Martin ridică și mai mult ștacheta în lumea super-SUV-urilor prin prezentarea modelului DBX S, care se plasează în vârful…
Actuala generație a modelului Mazda MX-5 (ND) a ajuns pe piață la începutul anului 2015, iar în 2019 și la…
Producția uzinelor grupurilor Renault și Stellantis din Spania a fost reluată gradual după ce aceasta a fost întreruptă de pana…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment