La trei ani după apariția primului GTA, Alfa Romeo a repetat parțial rețeta și cu motorul mic, de 1.300 cmc de pe GT 1300 Junior. Procedurile de ușurare a ansamblului au fost ceva mai puțin impresionante la versiunea de stradă (fără geamuri din plexiglass, fără jante din magneziu standard, etc), în schimb, inginerii s-au concentrat mai mult pe motorul de 1.290 cmc. Deși capacitatea cilindrică a fost menținută, motorul a fost modificat în profunzime, schimbându-i-se inclusiv raportul alezaj/cursă, care ajungea la 78/67,5 mm, dând naștere unei premiere absolute în gama de modele de șosea Alfa Romeo: primul motor ”suprapătrat” din istoria mărcii.
Cei 96 CP inițiali erau suplimentați de 14 CP la versiunea de stradă, însă, ca și la propulsorul de 1.570 cmc, Autodelta și-a băgat mâinile, l-a reglat pentru circuit și l-a dotat cu injecție în locul carburatoarelor, obținând 160 CP/7.800 rpm. Apoi, în 1971, versiunea ”testa stretta” (cu capac îngust de chiulasă) a primit supape la unghi de 45° injecție mecanică SPICA și a ajuns să dezvolte 165 CP/8.400 rpm.
În sfârșit, în 1974 a fost dotat cu o nouă chiulasă cu 4 supape/cilindru și supraalimentat cu un compresor atipic, cu turbine antrenate hidraulic de către o pompă de ulei montată pe distribuție , dând naștere versiunii GTA-SA, ce dezvolta 220 CP/7.800 rpm, din 1.290 cmc! Adică peste 170 CP/l, o valoare unică în acea perioadă!
Totuși, trebuie remarcată îndepărtarea de conceptul original GTA, mai precis de litera A, de Alleggerita: mai mult gran turismo decât kart. Dacă în primele două fotografii apare versiunea Corsa, în ultima avem varianta Strada, care venea standard cu jante din tablă.
Sursa foto: alfa romeo media
Start-up-ul chinez Pony.ai, cunoscut pentru activitatea sa inovatoare în domeniul vehiculelor autonome, se confruntă cu o criză majoră de imagine…
Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la sediile a șase importatori auto cu nume grele în comerțul cu mașini și…
Digitalizarea este una dintre prioritățile strategice de top pentru rețeaua de achiziții și furnizori a BMW, iar centrul IT din…
Țiriac Collection a marcat 50 de ani din evoluția Ferrari reflectați prin 21 de modele emblematice, o incursiune în universul…
După centralizarea voturilor, Best Electric Car in Romania 2025 este Lynk & Co 02! Cei 16 membri ai juriului au…
Mircea Fechet, ministrul Mediului, a declarat astăzi că, în ciuda unor probleme tehnice, Programul Rabla va debuta în luna mai.…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment