Iată ce ar fi putut să facă Alfa Romeo aici: să preia motorul ”pătrat” (alezaj/cursă de 86/86 mm) de 1997 cmc de pe 156 Super2000 de competiții. Acesta, deși natural aspirat, dezvolta în varianta de circuit 302 CP inițial, ajungând la 315 CP și putea fi ”detunat” pentru șosea. În schimb…
În schimb, ceea ce a făcut Alfa Romeo aici a fost să pună pe puntea față greutatea fabulosului Busso V6 și să-i dea ”la joacă” doar două planetare pe puntea față. Un gran turismo monumental, însă, chiar și cu noul sistem de direcție ”scurtat” la 1,7 rotații între capete, de la 2,1 rotații la 156-le civil, masa mare pe puntea față determina o subvirare accentuată când era dus la limită.
Revenind la motor, V6-le natural spirat de 3,2 litri este, probabil, cel mai șarmant propulsor cu această arhitectură care a fost vreodată dezvoltat, atât prin aspect (italienii l-au echipat cu galerii de admisie cromate), cât și prin sound-ul monumental pe care îl scotea atât la ralanti, cât și în sarcină. Cei 250 CP dovedeau o excepțională ”dorință” de a urca rapid în ture, iar dacă ai apucat să conduci un Busso, cu greu te vei lăsa cucerit de un alt motor V6. Una meravigliosa creatura!
Dacă te duceai cu ea la Autodelta, plăteai corespunzător și-i rugai frumos, italienii măreau cilindreea V6-lui la 3.750 cmc și-ți puneau sub picior 328 CP/7.300 rpm pentru versiunea aspirată GTA AM, care atingea 310 km/h! A doua versiune, GTA AM Super dezvolta 400 CP, profitând de compresorul Rotrex. Dar întrebarea rămânea: ce să faci cu ei, chiar și cu diferențial mecanic cu alunecare limitată, când doar roțile din față trăgeau?
În total, 1.973 de sedanuri și 1.678 de exemplare Sportwagon (break) au purtat sigla GTA.
Sursa foto: alfa romeo media
Mercedes-Benz a prezentat o serie specială a Clasei G, care aduce un omagiu originilor emblematicului off-roader. Clasa G Edition Stronger…
Subaru. a dezvăluit la New York International Auto Show cel mai nou model din gamă și al doilea SUV complet…
Best Electric City Car este o competiție unică în România, aflată la prima ediție în acest an, fiind organizată de…
La New York Auto Show, Genesis a dezvăluit X Gran Equator, primul său concept de aventură, care reimaginează filosofia de…
Producătorul de anvelope Hankook, furnizorul exclusiv oficial de anvelope al Campionatului Mondial de Raliuri FIA (WRC), își extinde angajamentul față…
Project Safari este o creație start-upului englez Get Lost, o reimaginare de la zero a modelului Lotus Elise S1, ușoara…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment