Lifestyle

Istoria Alfa Romeo GTA – una storia senza fine

  1. 156 GTA, 2001

Iată ce ar fi putut să facă Alfa Romeo aici: să preia motorul ”pătrat” (alezaj/cursă de 86/86 mm) de 1997 cmc de pe 156 Super2000 de competiții. Acesta, deși natural aspirat, dezvolta  în varianta de circuit 302 CP inițial, ajungând la 315 CP și putea fi ”detunat” pentru șosea. În schimb…

Alfa Romeo 156 GTA autoexpertAlfa Romeo 156 GTA autoexpert

În schimb, ceea ce a făcut Alfa Romeo aici a fost să pună pe puntea față greutatea fabulosului Busso V6 și să-i dea ”la joacă” doar două planetare pe puntea față. Un gran turismo monumental, însă, chiar și cu noul sistem de direcție ”scurtat” la 1,7 rotații între capete, de la 2,1 rotații la 156-le civil, masa mare pe puntea față determina o subvirare accentuată când era dus la limită.

Alfa Romeo 156 GTA autoexpertAlfa Romeo 156 GTA autoexpert

Revenind la motor, V6-le natural spirat de 3,2 litri este, probabil, cel mai șarmant propulsor cu această arhitectură care a fost vreodată dezvoltat, atât prin aspect (italienii l-au echipat cu galerii de admisie cromate), cât și prin sound-ul monumental pe care îl scotea atât la ralanti, cât și în sarcină. Cei 250 CP dovedeau o excepțională ”dorință” de a urca rapid în ture, iar dacă ai apucat să conduci un Busso, cu greu te vei lăsa cucerit de un alt motor V6. Una meravigliosa creatura!

Dacă te duceai cu ea la Autodelta, plăteai corespunzător și-i rugai frumos, italienii măreau cilindreea V6-lui la 3.750 cmc și-ți puneau sub picior 328 CP/7.300 rpm pentru versiunea aspirată GTA AM, care atingea 310 km/h! A doua versiune, GTA AM Super dezvolta 400 CP, profitând de compresorul Rotrex. Dar întrebarea rămânea: ce să faci cu ei, chiar și cu diferențial mecanic cu alunecare limitată, când doar roțile din față trăgeau?

În total, 1.973 de sedanuri și 1.678 de exemplare Sportwagon (break) au purtat sigla GTA.

Sursa foto: alfa romeo media

Pagină: 1 2 3 4 5 6 7 8

Etichete: Alfa Romeo GTA
Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

Mercedes-Benz Clasa G Edition Stronger than the 1980s

Mercedes-Benz a prezentat o serie specială a Clasei G, care aduce un omagiu originilor emblematicului off-roader. Clasa G Edition Stronger…

3 săptămâni în urmă

Subaru Trailseeker, SUV electric cu 380 CP și 4×4

Subaru. a dezvăluit la New York International Auto Show cel mai nou model din gamă și al doilea SUV complet…

3 săptămâni în urmă

Hyundai Inster câștigă titlul Best Electric City Car în 2025

Best Electric City Car este o competiție unică în România, aflată la prima ediție în acest an, fiind organizată de…

3 săptămâni în urmă

Genesis X Gran Equator Concept, în căutarea aventurii

La New York Auto Show, Genesis a dezvăluit X Gran Equator, primul său concept de aventură, care reimaginează filosofia de…

3 săptămâni în urmă

Hankook Tire România anunță parteneriatul cu Norbert Maior în Campionatul Național de Raliuri

Producătorul de anvelope Hankook, furnizorul exclusiv oficial de anvelope al Campionatului Mondial de Raliuri FIA (WRC), își extinde angajamentul față…

3 săptămâni în urmă

Get Lost Project Safari, în căutarea distracției

Project Safari este o creație start-upului englez Get Lost, o reimaginare de la zero a modelului Lotus Elise S1, ușoara…

3 săptămâni în urmă