Lifestyle

Istoria Alfa Romeo GTA – una storia senza fine

  1. 156 GTA, 2001

Iată ce ar fi putut să facă Alfa Romeo aici: să preia motorul ”pătrat” (alezaj/cursă de 86/86 mm) de 1997 cmc de pe 156 Super2000 de competiții. Acesta, deși natural aspirat, dezvolta  în varianta de circuit 302 CP inițial, ajungând la 315 CP și putea fi ”detunat” pentru șosea. În schimb…

Alfa Romeo 156 GTA autoexpertAlfa Romeo 156 GTA autoexpert

În schimb, ceea ce a făcut Alfa Romeo aici a fost să pună pe puntea față greutatea fabulosului Busso V6 și să-i dea ”la joacă” doar două planetare pe puntea față. Un gran turismo monumental, însă, chiar și cu noul sistem de direcție ”scurtat” la 1,7 rotații între capete, de la 2,1 rotații la 156-le civil, masa mare pe puntea față determina o subvirare accentuată când era dus la limită.

Alfa Romeo 156 GTA autoexpertAlfa Romeo 156 GTA autoexpert

Revenind la motor, V6-le natural spirat de 3,2 litri este, probabil, cel mai șarmant propulsor cu această arhitectură care a fost vreodată dezvoltat, atât prin aspect (italienii l-au echipat cu galerii de admisie cromate), cât și prin sound-ul monumental pe care îl scotea atât la ralanti, cât și în sarcină. Cei 250 CP dovedeau o excepțională ”dorință” de a urca rapid în ture, iar dacă ai apucat să conduci un Busso, cu greu te vei lăsa cucerit de un alt motor V6. Una meravigliosa creatura!

Dacă te duceai cu ea la Autodelta, plăteai corespunzător și-i rugai frumos, italienii măreau cilindreea V6-lui la 3.750 cmc și-ți puneau sub picior 328 CP/7.300 rpm pentru versiunea aspirată GTA AM, care atingea 310 km/h! A doua versiune, GTA AM Super dezvolta 400 CP, profitând de compresorul Rotrex. Dar întrebarea rămânea: ce să faci cu ei, chiar și cu diferențial mecanic cu alunecare limitată, când doar roțile din față trăgeau?

În total, 1.973 de sedanuri și 1.678 de exemplare Sportwagon (break) au purtat sigla GTA.

Sursa foto: alfa romeo media

Pagină: 1 2 3 4 5 6 7 8

Etichete: Alfa Romeo GTA
Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

Toyota Corolla Cross a trecut printr-un facelift

Toyota a dezvăluit restilizarea modelului Corolla Cross, SUV-ul de dimensiuni medii care a debutat în 2022. Printre noutăți se numără…

2 săptămâni în urmă

Experiență unică: în off-road, cu Dacia Sandriders

Membri echipei Dacia Sandriders ne-au scos într-o tură de off-road cu câteva Dusteruri Adventure. Foto: Dacia Transalpina, 2025. Cel mai…

2 săptămâni în urmă

Aplicație Rombat pentru gestionarea garanției bateriilor auto

Rombat Bistrița lansează prima sa aplicație cu scanare QR prin intermediul căreia digitalizează procesul de generare și gestionare a garanțiilor…

2 săptămâni în urmă

Mașinile de oraș, tot mai greu de produs profitabil

Șefii grupurilor Renault și Stellantis consideră că oficialii europeni ar trebui să asigure condiții mai bune pentru ca mașinile cu…

2 săptămâni în urmă

Test Mazda CX-30, model 2025

Mi-e greu să cred că un alt crossover compact aflat acum pe piață poate fi mai plăcut decât Mazda CX-30,…

2 săptămâni în urmă

DGPCI dezvăluie câți candidați iau examenul pentru permisul de conducere de la prima prezentare

Un raport al DGPCI arată că promovabilitatea la prima examinare a celor care au dorit să devină șoferi în 2024…

3 săptămâni în urmă