Italia susține taxele impuse de UE împotriva vehiculelor electrice chinezești

Parlament UE AutoExpert

Italia și-a exprimat sprijinul pentru tarifele propuse de UE pentru importurile de vehicule electrice din China, potrivit ministrului italian de externe, Antonio Tajani.

 

Într-un interviu acordat Corriere della Sera, Tajani a subliniat necesitatea acestor taxe pentru a proteja competitivitatea companiilor europene și a asigura o concurență loială pe piață. El a subliniat că Italia urmărește accesul egal pentru produsele sale pe piețele chineze, subliniind importanța unor condiții comerciale echitabile.

Declarația lui Tajani a fost făcută înaintea întâlnirii sale cu ministrul chinez al comerțului, Wang Wentao, care efectuează în prezent o vizită în Europa pentru a discuta despre ancheta antisubvenții a Uniunii Europene privind vehiculele electrice fabricate în China. Această anchetă a fost inițiată ca parte a eforturilor mai ample ale UE de a contracara ceea ce aceasta consideră a fi practici comerciale neloiale și subvențiile de stat semnificative primite de producătorii chinezi, care le permit să vândă EV-uri la prețuri mai mici pe piața europeană.

În timpul vizitei sale la Roma, Wang și-a exprimat îngrijorarea cu privire la ancheta UE, afirmând că aceasta afectează încrederea producătorilor auto chinezi în investițiile în Italia. Într-o declarație publicată la 17 septembrie, Wang a arătat că, deși China este dornică să încurajeze investițiile reciproce între companiile auto chineze și italiene, ancheta UE privind vehiculele electrice chineze afectează negativ perspectivele de investiții viitoare. El a sugerat că această situație ar putea afecta interesele pe termen lung ale Italiei.

Wang urmează să se întâlnească cu comisarul pentru comerț al Comisiei Europene, Valdis Dombrovskis, la 19 septembrie, pentru a discuta în continuare această problemă și a încerca să găsească o soluție înainte ca UE să voteze tarifele propuse.

Italia a semnalat deja că sprijină tarifele în cadrul unui vot anterior fără caracter obligatoriu al membrilor UE din luna iulie. Cu toate acestea, ministrul industriei, Adolfo Urso, a indicat că Italia speră mai degrabă la o soluție negociată decât la escaladarea tensiunilor comerciale. În ciuda susținerii tarifelor, Italia dorește în continuare să mențină relații comerciale constructive cu China.

Italia, care găzduiește producători auto emblematici precum Fiat (parte a grupului Stellantis), rămâne unul dintre principalele centre auto din Europa. Pe lângă sprijinirea producătorilor locali, Italia a curtat producători auto chinezi, precum Dongfeng și Chery Auto, pentru a înființa fabrici în țară în vederea creșterii producției de vehicule. Echilibrarea acestor relații cu sprijinul său pentru măsurile comerciale ale UE împotriva Chinei reflectă poziția complexă a Italiei pe piața mondială a automobilelor.

Comisia Europeană are în vedere impunerea unor tarife finale de până la 35,3 % asupra importurilor de vehicule electrice din China, care s-ar adăuga taxei standard de 10 % a UE la importul de autovehicule. Cele 27 de state membre ale UE sunt programate să voteze cu privire la aceste taxe finale la 25 septembrie. Pentru ca tarifele să fie respinse, ar trebui ca o majoritate calificată de cel puțin 15 membri ai UE, reprezentând 65 % din populația UE, să voteze împotriva acestora. Dacă vor fi aprobate, tarifele vor fi puse în aplicare până la sfârșitul lunii octombrie.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top