Utilizarea materialelor ușoare și rezistente, precum fibra de carbon și cea de striclă, va permite companiei britanice să reducă greutatea vehiculelor electrice, începând cu 2023.
Grupul britanic Jaguar – Land Rover dezvoltă unele dintre cele mai luxoase produse de pe piață. Însă, tocmai din cauza dotărilor de lux, autoturismele britanice suferă din cauza greutății mari.
Totuși, problema nu se abate și asupra SUV-ului electric I-Pace, care, cu un gabarit apropiat de al rivalului Audi e-tron și cu o baterie mai mare cu 10 kWh, cântărește 2.208 kg, adică mai puțin cu 200 kg. Raportat la rivalul Mercedes-Benz EQC, care, ce-i drept, este mai mare și are o baterie de 95 kWh, I-Pace are un avantaj de 360 kg.
➡ Top: cele mai fiabile baterii 💡
Problema e că, chiar și cu aceste avantaje, combinate cu o alură mai aerodinamică, de crossover coupe (în condițiile în care concurenții sunt SUV-uri adevărate), Jaguar I-Pace nu reușește să atingă o autonomie mai mare decât rivalii, ci rămâne la 415 km (regim mixt, WLTP), foarte apropiată de cei 412 km ai lui e-tron și 414 km ai lui EQC.
Jaguar va face, însă, eforturi să reducă și mai mult greutatea vehiculelor electrice. Acestă măsură va crește agilitatea și autonomia EV-urilor și își propune să reducă emisiile CO2 cu 4,5 milioane de tone între 2023 și 2032.
Greutatea vehiculelor electrice: materialele
Pe scurt, aluminiul și oțelul, care sunt utilizate actualmente în construcția caroseriilor producătorului britanic, vor vi înlocuite cu materiale compozite, capabile să reziste la solicitările create de greutatea pachetului de baterii și de cuplul uriaș al motoarelor electrice.
Astfel, utilizarea fibrei de carbon și a fibrei de sticlă va scădea greutatea caroseriei cu 35 kg și va crește rigiditatea cu 30%. Măsura va asigura, totodată, un comportament mai bun la accident și va permite montarea bateriilor mai mari fără a crește emisiile CO2.
➡ Test: I-Pace vs e-tron vs EQC! 💡
Pentru a atinge acest scop, a fost creat un consorțiu, numit Tucana. Acesta este condus de JLR și reunește și alți parteneri, precum Warwick Manufacturing Group (WMG), Expert Tooling & Automation, Broetje-Automation UK, Toray International UK, CCP Gransden and The Centre for Modelling & Simulation (CFMS).