Divizia sport a producătorului britanic de automobile are ambiții mari: să lanseze, în medie, un vehicul de înaltă performanță în fiecare an. Să vedem ce alte planuri mai are Jaguar Land Rover SVO în cele ce urmează.
Sigur, sună puțin hazardat din partea englezilor, mai ales că că divizia Special Vehicle Operations are doar 2 ani vechime. Însă, în această scurtă perioadă, ei au lansat deja 4 variante sport pentru modelele concernului JLR: Jaguar F-Type SVR, Jaguar F-Type Project 7, Range Rover Sport SVR și Range Rover SV Autobiography.
Ce-ați zice de un viitor Jaguar XE SVO, cu motorul V8, ce-ar putea depăși 500 CP? Cum s-ar plasa el în contextul luptei dintre Audi RS4, BMW M3 și Mercedes-AMG C 63? Sau de un F-Pace care să țină piept monstruosului Jeep Grand Cherokee Trackhawk? Sau de un XJ care să provoace un Porsche Panamera la o tură pe Nordschleife? Vise, spuneți? Nu, nu sunt deloc vise.
SVO a primit din partea finanțatorilor indieni un centru de dezvoltare nou-nouț, de 31,6 milioane de euro, situat în Coventry, Marea Britanie. Centrul, care se întinde pe o suprafață de 20.000 mp, are în componență o uzină de asamblare, un departament de vopsitorie, un departament tehnic și unul destinat VIP-urilor, că deh – ele reprezintă o bună parte din clientela diviziei.
Mulți bani pentru un viitor ambițios: SVO va coopta în acest an încă 250 de angajați, pentru a-și pune în practică planurile. Ei vor să-și crească vânzările anuale, de la cele 3.600 de exemplare în anul fiscal 2015 – 2016, lansând câte un model pe an:
”Viziunea pe care o avem aici, la Special Vehicle Operations, este să lansăm câte un model SVO nou în fiecare an, în medie, pe parcursul următorilor câțiva ani”, spune șeful SVO, John Edwards.
Iar modelele din gama actuală Jaguar – Land Rover nu vor fi singurele care vor beneficia de expertiza SVO. Inginerii diviziei sport vor ajuta clienții cu dare de mână să-și modifice mașinile pe care deja le dețin, concentrându-se, totodată, și pe restaurarea modelelor istorice sau pe producția de replici ale acestora. Strict pentru această ramură, destinată mașinilor de epocă, SVO va mai deschide până la sfârșitul anului încă un centru, în care va investi 12 milioane de euro.