Pe la jumătatea anului trecut, britanicii de la Autocar lansau ideea conform căreia grupul Jaguar – Land Rover va proiecta două motoare noi: unul de 1.5 litri în 3 cilindri și unul de 3 litri, cu 6 cilindri în linie. Acum, zvonurile capătă contur.
Se pare că, începând cu anul viitor, motoarele V6 supraalimentate care echipează toate modelele Jaguar vor fi parte din istorie. Ele vor fi înlocuite de agregate cu 6 cilindri în linie, atât pe benzină cât și diesel. Ceea ce fac englezii este să preia exemplul celor de la BMW, creând o familie de motoare bazate pe cilindrul de 500 cmc, numită de către britanici ”Ingenium”.
Avantajul este excepționala modularitate a sistemului, care poate porni de la 3 cilindri și se poate extinde până la 6 cilindri și peste 500 CP, tracând printr-un 4 cilindri de 2 litri. Astfel, niciun model al familiei Jaguar – Land Rover n-ar rămâne descoperit. Viitoarele dezvoltări ale sistemului ar putea include și motoare hibride.
Vârfurile de gamă, ce vor avea o capacitate de 3 litri, ar putea fi oferite în câte 3 variante de putere pentru fiecare combustibil, conform britanicilor de la Carmagazine: 300, 400 și 500 CP pentru benzină, respectiv 275, 335 și 400 CP pentru diesel. Dincolo de beneficiile financiare datorate modularității sistemului, Jaguar ar puncta și la capitolul imagine, cea mai mare parte din istoria mașinilor de curse produse de constructorul britanic bazându-se pe arhitectura 6 în linie.