Jaguar Land Rover intenționează să renunțe la cinci modele Jaguar cu profit scăzut în acest an. Din gama actuală va rămâne dpar SUV-ul F-Pace. Printre modelele care vor fi eliminate se numără sedanul de clasă medie XE, sedanul mare XF, sportiva F-Type, SUV-ul compact E-Pace și SUV-ul electric I-Pace, după cum a confirmat un purtător de cuvânt al JLR.
Această mișcare strategică vizează creșterea profitabilității pe măsură ce Jaguar se transformă într-o marcă de lux complet electrică. Primul vehicul electric de nouă generație de la Jaguar este așteptat să fie prezentat anul viitor, cu un concept care va debuta în SUA la sfârșitul acestui an. Jaguar intenționează să lanseze trei noi modele complet electrice construite pe platforma Jaguar Electrified Architecture.
CEO-ul Adrian Mardell a subliniat beneficiile financiare ale acestei schimbări, menționând că eliminarea celor cinci modele cu profit scăzut va crește prețul mediu de vânzare al vehiculelor JLR. În prezent, prețul mediu de vânzare este puțin peste 70.000 de lire sterline. JLR a raportat cel mai bun profit anual din 2015, cu un profit înainte de taxare de 2,2 miliarde de lire sterline la venituri record de 29 de miliarde de lire sterline pentru anul financiar încheiat la 31 martie.
Succesul financiar este în mare parte atribuit modelelor JLR cu profit ridicat, Range Rover, Range Rover Sport și Land Rover Defender, care au reprezentat 59% din vânzările globale în ultimele trei luni. Aceste trei modele contribuie la 85% din valoarea JLR.
În aceeași perioadă, Jaguar a vândut 15.324 de mașini, cu mult mai puține decât cele 95.856 vândute de Land Rover. SUV-ul F-Pace a fost cel mai bine vândut de Jaguar, cu 5.292 de unități vândute, reprezentând o treime din vânzările totale Jaguar.
Planurile de viitor ale JLR includ lansarea a șase noi modele electrice în următorii trei ani, dintre care trei vor fi Jaguar. Primul dintre acestea va fi o versiune complet electrică a modelului Range Rover, care va fi lansată anul viitor și care a strâns deja 39.000 de manifestări de interes.
Noua strategie a JLR se concentrează pe producția de modele premium, în ediție specială. Compania a prezentat recent versiunea Octa a modelului Defender, cu un motor V-8 provenit de la BMW și un preț de 158.000 de lire sterline.
Renunțarea la modelele I-Pace și E-Pace va afecta Magna Steyr, producătorul sub contract din Graz, Austria, unde sunt produse aceste modele. Magna Steyr s-a confruntat, de asemenea, cu un eșec odată cu pierderea producției modelului Fisker Ocean.