Jaguar XF 3.0l D (varianta de 240 CP), se transformă din înger în demon la simpla apăsare a unui buton.
- Mixt reusit intre dinamism si confort
- echipare standard generoasa
- Scaune fata cu sport lateral scazut
- touch screen cu ergonomie perfectibila
Jaguar XF încă reprezintă o alegere interesantă în clasa mare. Şi, chiar dacă principalii săi concurenţi, Clasa E şi Seria 5, au ajuns la o altă generaţie, Jaguar-ul ţine pasul cu noile versiuni. Are un design ce nu va îmbătrâni repede, iar interiorul futurist este în continuare plăcut ochiului, în special datorită aeratoarelor şi schimbătorului de viteze ce ies la iveală în momentul în care porneşti motorul.
Modelul prezent în acest test era echipat cu motorul de 3.0l D ce dezvoltă 240 CP. Această motorizare face posibilă atingerea vitezei de 100 km/h cu start de pe loc în 6,7 secunde, oferind performanţe demne de o sportivă. Dar, aceste performanţe sunt livrate într-o modalitate subtilă, totul fiind orientat către confort.
De cele mai multe ori realizezi că ai depăşit viteza legală pentru că te deplasezi într-un alt ritm decât ceilalţi participanţi la trafic. Suspensia lucrează foarte bine pe suprafeţele denivelate, direcţia uşoară, fără prea mult feedback, nu te solicită mai mult decât trebuie, iar scaunele nu au fost create cu sportivitatea în minte. Propulsorul este deosebit de silenţios, acesta făcându-se auzit doar în sarcină sub forma unui vâjâit metalic, departe de ronţăitul unui diesel clasic. Iar când nu te grăbeşti şi menţii o viteză constantă (în oraş), motorul va avea puţin peste 1.000 rpm, cutia automată având grijă şi de consumul de carburant.
A doua față a XF-ului apare atunci când schimbătorul de viteze este în poziţia S (sport). În modul sport cutia de viteze păstrează motorul într-un regim mai înalt de turaţii şi direcţia se „întăreşte”. Pentru un stil de condus sportiv este recomandată dezactivarea DSC-ului. Acesta nu se decuplează complet ci devine mai permisiv. Abia când ritmul creşte începi să apreciezi frânele dozabile, reprizele de acceleraţie, retrogradările cutiei de viteze şi redescoperi alt XF.
Construit pe principiul totul sau nimic poate ţine locul unui masaj tailandez în drumul liniştit spre casă sau dă totul pentru a te duce rapid acolo unde dorești. Problema lui este compromisul, acolo unde cutia de viteze este „nehotărâtă”.
Date tehnice: | Jaguar XF |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 3.0D |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1820/2360 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4960/1875/1460 |
Ampatament | 2910 |
Volum portbagaj [l] | 540 (960) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 3.0D |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2993 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 177(240)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 500/2000 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 240 |
0-100 km/h [s] | 7.1 |
Consum urban/extra/mixt | 9.5/5.5/6.8 |
Emisii CO2 [g/km] | 179 |