Jeep Cherokee – cele mai bune abilități offroad din segmentul compact. Născut din ADN-ul autentic Jeep, Cherokee oferă cele mai bune abilități offroad din segmentul compact. Vine cu trei sisteme complexe de tracțiune și prima transmisie automată cu 9 trepte din clasă.
Exponentul Jeep în segmentul de clasă medie este continuatorul uneia dintre cele mai longevive titulaturi ale brandului, familia Cherokee. Acesta stă la baza evoluției întregii specii de succes a SUV-urilor. Primul Cherokee, lansat în 1974, inventa practic această nișă, iar a doua generație din 1984, se numără printre cele mai emblematice modele Jeep.
Prezentat în 2013, actualul Cherokee respectă crezul brandului, acela de a oferi cele mai bune performanțe 4×4, indiferent de clasă. Nu mai puțin de trei sisteme distincte de tracțiune integrală acompaniază Cherokee. Totul pentru o aderență impecabilă, pe orice teren: Active Drive I, Active Drive II cu reductor și Active Drive Lock cu reductor și diferențial spate blocabil (vezi caseta).
Jeep Cherokee – primul model din segment la care puntea spate se poate decupla complet
De altfel, Cherokee este și singurul SUV de clasă medie care oferă o paletă atât de largă de opțiuni. Primul model din segment la care puntea spate se poate decupla complet. (transfer automat între modul 4×2 și cel 4×4 pentru un consum mai mic de combustibil și pierderi minime de energie atunci când tracțiunea 4×4 nu e necesară). Și tot primul disponibil cu o cutie automată cu 9 trepte.
Vedeta gamei de motorizări este noul diesel de 2,2 litri Multijet II cu sistem start-stop standard. Una dintre cele mai puternice unități turbodiesel cu patru cilindri de pe piață, aceasta se laudă cu emisii reduse de CO2 (149 g) km. La modelele cu sistem de tracțiune integrală Jeep Active Drive I și 159 g/ km la versiunile cu sistem Jeep Active ?rive II 4WD). Poate fi configurată în două variante de putere:185 și 200 CP, ambele cuplate la o cutie automată cu 9 trepte.
Design cu o aerodinamică de top
Sistemul de injecție common rail operează la presiuni înalte. Folosește o cantitate cât mai mică de motorină în ciclul de injecție principal, garantând o dezvoltare liniară a resurselor motorului și un consum redus. Pentru fanii propulsoarelor alimentate cu benzină, Jeep oferă și un V6 Pentastar aspirat de 2 litri și 272 CP, cu o putere litrică de 85 CP/litru.
Designul cu o aerodinamică de top. Vine în completarea unei arhitecturi interioare la fel de moderne, definită prin centrala multimedia de ultimă generație Uconnect® cu touchscreen de 8,4 inch. Instrumentarul de bord parțial digital are diagonala de 7 inch. Întregul habitaclu este capitonat cu materiale de cea mai bună calitate. (Pielea ecologică îmbracă încă de la modelul de bază partea superioară a planșei de bord, cotiera centrală și fețele ușilor). Cele trei ambianțe interioare elegante ( Moroco, Grand Canyon, Vesuvio) confirmă statutul premium impus de numele Jeep®. Omagiu adus unei legende:forma consolei centrale imită conturul siglei originale a modelului Willys din 1940.
Motor | 2.2 M-Jet | 2.2 M-Jet | 3.2 V6 |
---|---|---|---|
Cilindree | 2.184 | 2.184 | 3.239 |
Putere max./turație (CP/rpm) | 185/3.500 | 200/3.500 | 272/6.500 |
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 440/2.500 | 440/2.500 | 315/4.300 |
Transmisie | integral? | integral? | integral? |
Cutie de viteze | aut. 9 tr. | aut. 9 tr. | aut. 9 tr. |
L/l/h | 4.624/1.859/1.670 | 4.624/1.859/1.670 | 4.626/1.904/1.733 |
Ampatament (mm) | 2.700 | 2.700 | 2.719 |
Gardă la sol (mm) | 157 | 157 (183) | 221 |
Unghi atac (grade) | 18,2 | 18,2 (20.0) | 29,9 |
Unghi ventral (grade) | 18,4 | 18,4 (20,6) | 22,9 |
Unghi degajare (grade) | 24,0 | 24,0 (25,9) | 32,1 |
Volum portbagaj (l) | 412-1.267 | ||
Masă la gol/remorcabilă (kg) | 1.953 | 1.953 (1.985) | 2.036/2.200 |
Accelerație 0-100 | 8,8 | 8,5 (8,7) | 8,4 |
Viteza maximă | 202 | 204 (203) | 180 |
Consum ECE (l/100 km) | 7,0/4,9/5,7 | 7,0/4,9/5,7(7,5/5,3/6,1) | 13,9/7,7/10,0 |
Emisii CO2 (g/Km) | 149 | 149 (159) | 232 |
Preț cu tva | 39.420 | 43.740 | 44.280 |