Jeep Grand Cherokee Trackhawk este, începând de astăzi, cel mai rapid și mai puternic SUV construit vreodată de brandul american, totul grație celor 707 CP și 875 Nm, dezvoltați de un motor V8 de 6.2 litri, supraalimentat cu compresor mecanic.
Înzestrat cu o transmisie automată TorqueFlite cu opt rapoarte și un sistem de frânare Brembo, noul Grand Cherokee Trackhawk oferă performanțe demne de un supercar: 0-96 km/h în 3,5 secunde/0-100 km/h în 3,7 secunde, 11,6 secunde pentru parcurgerea primului sfert de milă (402 m), atingând 187 km/h, o viteză maximă de 290 km/h, distanță de frânare de 34,7 metri până la oprire de la viteza de 96 km/h și accelerație laterală de 0,88G.
Grand Cherokee Trackhawk este echipat cu sistemul de tracțiune integrală on-demand Jeep Quadra-Trac, ce include un diferențial electronic cu alunecare limitată și o cutie activă de transfer. Un arbore cardanic ranforsat este conectat la o punte spate nouă, mai rezistentă. Diferențialul dispune de o carcasă redesenată, geometrie revizuită și de un sistem de prindere de ax în patru puncte. Cuplul motor este direcționat către roțile din spate cu ajutorul noilor arbori planetari din aliaj ultra-rezistent de oțel cu angrenaj de tip eight-ball/cu opt sateliți îmbunătățit.
Sistemul Launch Control, oferit standard, optimizează performanțele noului Grand Cherokee Trackhawk prin coordonarea motorului, a trasmisiei, a diferențialului și a suspensiei, pentru o plecare fulgerătoare de pe loc și accelerație constantă în linie dreaptă.
Noua funcție standard Torque Reserve oferă o livrare mai promptă a cuplului motor, și deci o accelerare mai rapidă în modul Launch Control, prin pre-poziționarea valvei de retur a compresorului mecanic, pentru a genera extra presiune și a reduce timpul de umplere a galeriei de admisie. În același timp, sistemul controlează alimentarea individual pe fiecare cilindru și gestionează timpii de aprindere prin durata scânteii. Acest proces activează o rezervă de cuplu care poate fi livrată instantaneu în timpul demarajului.
Sistemul Selec-Track oferit de Grand Cherokee Trackhawk folosește un soft avansat cu configurări variate de performanță care pre-configurează cinci moduri distincte de rulare – Auto, Sport, Track, Snow și Tow, permițând astfel utilizatorilor să aleagă o setare care se pretează ideal cerințelor acestora, dar și condițiilor ambientale. Modurile de rulare controlează separat sistemul de tracțiune integrală, transmisia, padelele de pe volan și direcția asistată electric.
- Auto – adaptare automată la orice condiții, cuplul este împărțit 40% spre puntea față, 60% spre puntea spate;
- Sport – timpii de schimbare a treptelor de viteză sunt reduși cu 50% față de modul Auto – sistemul de tracțiune integrală, cel de direcție și controlul stabilității sunt calibrate pentru un stil de condus entuziast. Padelele de pe volan sunt activate, iar suspensia este întărită pentru a livra performanțe amplificate față de modul Auto. Cuplul este împărțit 35/65 între puntea față și cea spate;
- Track – timpii de schimbare a treptelor de viteză sunt reduși cu 68% față e modul Auto, la 160 de milisecunde. Sistemul de tracțiune integrală, cel de direcție și controlul stabilității sunt configurate pentru performanță maximă pe circuit. Padelele de pe volan sunt activate, iar suspensia trece pe configurarea cea mai rigidă pentru performanțe extreme pe suprafețe netede și uscate. Cuplul este împărțit 30/70 între puntea față și cea spate;
- Tow – Modifică livrarea cuplului la plecarea de pe loc pentru mai multă liniaritate și configurează suspensia pentru eliminarea tangajului și a devierilor laterale, asigurând performanțe de top la tractare. Cuplul este împărțit 60/40 între puntea față și cea spate;
- Snow – Amplifică tracțiunea pentru performanțe optimizate pe zăpadă sau gheață prin reducerea puterii motorului. Cuplul este împărțit 50/50 între puntea față și cea spate.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk utilizează un sistem de suspensie cu brațe independente pe față și arcuri elicoidale, amortizoare adaptive Bilstein, brațe de control din aluminiu și bare stabilizatoare. Suspensia spate oferă o configurație multi-link cu arcuri elicoidale, amortizoare Bilstein, brațe inferioare de control din aluminiu și bară de stabilizare. Jeep Grand Cherokee Trackhawk poate tracta până la 3.265 kg (3,3 tone).
Jeep Grand Cherokee Trackhawk este cu 2,5 cm mai aproape de sol decât variantele Grand Cherokee non-SRT, și se diferențiază de aceastea prin bosajele roților în culoarea caroseriei, praguri laterale mai proeminente și o capotă sculptată cu două prize de răcire. Grila frontală definitorie cu șapte fante este încadrată de faruri Bi-Xenon adaptive și lumini de zi cu LED. Farurile noului model Trackhawk dispun de un fundal unic Gloss Black. Emblemele “Supercharged” de pe ambele uși față și “Trackhawk” de pe capota portbagajului sunt completate de inserții Liquid Titanium Chrome și un fundal negru mat.
Noile jante Titanium de 20 inchi cu element decorativ central Satin Chrome contrastează cu etrierele vopsite în galben. Disponibile ca dotare opțională, jantele Low Glos Black de 20 inchi din aluminiu forjat sunt cu 5,4 kg mai ușoare decât cele standard Trackhawk. Grand Cherokee Trackhawk vine dotat cu noile anvelope all-season Pirelli Scorpion Verde 295/45ZR20 sau cu noile Pirelli P Zero cu indice crescut de viteză.
dispune de scaune standard din piele Nappa și suede cu logo-ul Trackhawk. Pachetul Signature Leather Interior Package este disponibil opțional. Acesta oferă embleme ștanțate Trackhawk pe scaune și tapițerie de culoare neagră sau Dark Ruby Red. Scaunele încălzite (față și spate) și ventilate (față) sunt disponibile, de asemenea, opțional, precum și centurile de siguranță Dark Ruby Red și plafonul panoramic.
Consola centrală este dominată de sistemul de infotainment Uconnect 8.4 cu ecran tactil și funcția Trackhawk Performane Pages care permite afișarea unor informații care includ puterea și cuplul instantaneu. Sistemul oferă și o funcție snapshot, care permite salvarea și descărcarea informațiilor pe un stick USB. Volanul în trei spițe, cu partea inferioară teșită oferit de Jeep Grand Cherokee Trackhawk. Sistemul multimedia montat pe Jeep Grand Cherokee Trackhawk este compatibil cu standardele Apple CarPlay și Android Auto.
Asamblat în Detroit la uzina Jefferson North Assembluy Plant, Grand Cherokee Trackhawk va ajunge în showroom-urile Jeep din Statele Unite ale Americii în ultimul trimestru al anului 2017.