Jeep Renegade este primul suv de clasă mică din istoria mărcii șipriul construit pe noua platformă SMALL WIDE.
Îmbină statura lui Wrangler cu un design exterior proaspăt și cu un sistem superior tuturor rivalilor săi. Este primul rezultat al cooperării Fiat Chrysler și primul Jeep produs în afara Sua.
Disponibil în peste 100 țări și produs în uzina complet renovată a lui Fiat de la Melfi, Jeep Renegade deschide un nou capitol în istoria mărcii Jeep. Acesta îmbină alura solidă a lui Wrangler cu un design exterior complet nou pentru marcă. Consolele scurte, pasajele trapezoidale ale roților cu aripile puternic evazate, pneurile late și linia de centură înaltă a caroseriei confirmă ADN-ul Jeep.
Ceea ce se traduce prin cele mai bune aptitudini off-road din clasă, combinate cu un stil funcțional și versatil și, în cazul lui Renegade, cu proporții compacte. În spate, stopurile rectangulare cu protecții negre au luminile în formă de X, temă de design inspirată de la canistrele militare de benzină.
75 de ani de istorie a mărcii
Grila tradițională Jeep cu șapte fante este embosată pe spătarul scaunelor și se regăsește, de asemenea, pe o multitudine de elemente din habitaclu, iar pe rama lată a displayului sistemului multimedia regăsim inscripția Since 1941, care anunță cei 75 de ani de istorie a mărcii.
Sunt disponibile două sisteme multimedia, cel de bază de 5 inch cu touch- screen, comenzi vocale și navigație standard la Limited și Trailhawk, și cel de 6,5 inch cu aceeași configurație opțional la Limited și Trailhawk. De la echiparea Limited în sus se oferă un display informațional configurabil de 7 inch, plasat între indicatoarele de bord.
Renegade este primul model din concernul Fiat-Chrysler care utilizează noua arhitectură “small-wide 4×4” ce dispune de punte spate independentă, direcție electrică, sistem de amortizare selectiv Koni și o caroserie realizată în proporție de 70% din oțel de înaltă rezistență.
Este primul Jeep care utilizează un procent atât de mare de oțel de înaltă rezistență, ceea ce îi conferă o rigiditate excepțională, combinată cu o masă redusă, iar capota, traversa de rigidizare față și structura de impact din spate sunt din aluminiu. Veritabil SUV de clasă mică, Renegade are 4,2 – 2 metri lungime și un ampatament de 2,57 metri, oferind loc suficient pentru cinci persoane și bagajele lor, volumul portbagajului cuprins între ?51 și 1.297 litri fiind comparabil cu al unui model compact.
Jeep Renegade este diferit de rivalii săi
Renegade este diferit de rivalii săi pentru că oferă cel mai capabil și mai sofisticat sistem 4×4 din segmentul său. De altfel, este singurul SUV de clasă mică care oferă atât de multe versiuni 4×4 și singurul la care vânzările de versiuni 4×4 sunt predominante, cifrându-se la 75% din total în România. Transmisia 4×4 are la bază sistemul SelectTerrain care dispune de patru moduri de funcționare (Auto, Snow, Mud și Sand plus al cincilea mod Rock la versiunea de top Trailhawk).
Sunt disponibile două tipuri de transmisii – Jeep Active Drive și Jeep Active Drive Low (vezi caseta) – care au la bază posibilitatea de a decupla puntea spate la rularea pe asfalt uscat pentru a reduce la maximum consumul. Transmisia permite trecerea de la 4×2 la 4×4 automat și perfect fluent, pentru o tracțiune optimă, fără nicio întrerupere de putere și fără a necesita vreo intervenție din partea șoferului.
Versiunea de top a sistemului de tracțiune Jeep Active Drive Low are în plus reductor cu raport total de demultiplicare de 20:1 (4,71:1 pentru treapta întâi combinat cu un raport final de 4,334:1 și sistem Hill Descent Control. Garda la sol variază de la 175 la 210 mm, iar versiunea de top Trailhawk are unghiuri de trecere demne de cel mai capabil off-roader. Jeep oferă o gamă foarte largă de motorizări pentru Europa, formată dintr-o gamă de două propulsoare pe benzină și două diesel cu un total de șapte puteri diferite.
Cutia manuală cu 6 trepte este dezvoltată de Fiat Powertrain Technologies
Gama pe benzină cuprinde motorul 1.6 aspirat de 110 CP combinat cu transmisie manuală cu 5 trepte și tracțiune față și 1.4 MultiAir2 Turbo cu 140 și 170 CP, toate cu sistem start? stop. Motorul 1.4 MultiAir2 dispune de sistemul de distribuție variabilă MultiAir2 care controlează admisia de aer cilindru cu cilindru și asigură o economie de combustibil de 7,5% comparativ cu motoarele convenționale.
Gama diesel cuprinde 1.6 M-Jet de 120 CP combinat cu tracțiune față și cutie manuală cu 6 trepte și 2.0 M-Jet cu trei variante de putere, de 120 CP, 140 CP și 170 CP combinate cu tracțiune integrală, de asemenea toate cu sistem start-stop. Dieselurile au chiulasă din aluminiu, două axe cu came în cap care acționează 4 supape pe cilindru, o presiune de injecție de până la 1.600 bar și turbină cu geometrie variabilă. În premieră pentru acest segment, Renegade poate fi comandat cu o cutie automată cu 9 trepte, disponibilă la 1.4 Turbo 170 CP Limited și 2.0 M-Jet de 140 și 170 CP, la Limited și Trailhawk.
Jeep Renegade se poate configura cu patru echipări
Cutia manuală cu 6 trepte este dezvoltată de Fiat Powertrain Technologies și face parte dintr-o nouă generație de transmisii cu trei arbori destinată motoarelor amplasate transversal. Este disponibilă la benzina turbo de 140 CP și la trei dieseluri (1.6 M-Jet/120 CP, 2.0 M-Jet/120 CP, 2.0 M-Jet/140 CP). Renegade se poate configura cu patru echipări – Sport, Longitude, Limited și Trailhawk. Limited oferă deja un standard extrem de bogat, iar Trailhawk include aptitudini off-road fără rival în segment.
Ediția 75TH ANNIVERSARY
Ediția Jeep Renegade 75th Anniversary se bazează pe echiparea Limited și dispune de:
– Jante de 18 inch și accente Low Gloss Bronze pentru ramele grilei față, farurilor, stopurilor și proiectoarelor de ceață, respectiv pentru barele de amarare de pe pavilion;
– Tapițerie specială cu cusături Tangerine;
– Țeavă dublă de eșapament;
– Trapă MySky cu două secțiuni amovibile;
– Șapte nuanțe de vopsea exterioară: Jungle Green, Granite Crystal, Omaha Orange, Alpine White, Glacier Metallic, Mojave Sand, Anvil și Solid Black.
Modelul poate fi comandat cu motorizările 2.0 M-Jet II/140 CP cu transmisie automată cu 9 trepte sau manuală cu 6 trepte și 1.4 Turbo Multi-
Air II/170 CP cu o cutie automată cu 9 trepte.
Jeep Renegade | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Motor | 1.6 E.Torq | 1.4 Turbo | 1.4 Turbo | 1.6 M-Jet | 2.0 M-Jet | 2.0 M-Jet | 2.0 M-Jet | |
Cilindree | 1.598 | 1.368 | 1.368 | 1.598 | 1.956 | 1.956 | 1.956 | |
Putere max./turație (CP/rpm) | 110/5.500 | 140/5.500 | 170/5.500 | 120/3.750 | 120/3.750 | 140/3.750 | 170/3.750 | |
Cuplu maxim turație | 152/4.500 | 230/1.750 | 250/2.500 | 320/1.750 | 350/1.750 | 350/1.500 (350/1.750) | 350/1.750 | |
Transmisie | fa?? | fa?? | integral? | fa?? | integral? | integral? | integral? | |
Cutie de viteze | man. 5 tr. | man. 6 tr. | aut. 9 tr. | man. 6 tr. | man. 6 tr. | man. 6 tr./aut. 9 tr.. | aut. 9 tr | |
L/l/h (mm) | 4.236/1.805/1.667 (1.697) | |||||||
Ampatament mm2.570 | 2.57 | |||||||
Gardă la sol (mm) | 175 | 175 | 198 | 175 | 198 | 198/210 | 210 | |
Unghi atac (grade) | 17,9 | 17,9 | 21 | 17,9 | 21 | 21/30,5 | 30,5 | |
Unghi ventral (grade) | 21,2 | 21,2 | 23,5 | 21,2 | 23,5 | 23,5/25,7 | 25,7 | |
Unghi degajare (grade) | 29,7 | 29,7 | 32,1 | 29,7 | 32,1 | 32,1/34,3 | 34,3 | |
Volum portbagaj | 351 - 1.297 l | |||||||
Masă la gol remorcabil (kg) | 1.346/1.000 | 1.356/1.000 | 1.472/1.000 | 1.404/1.000 | 1.502/1500 | 1.502/1.500 (1.548/1.500) | 1.5448/1.500 | |
Accelerație 0-100 (s) | 11,8 | 9,3 | 8,8 | 10,2 | 9,5 | 9,5/10,2 | 8,9 | |
Viteza maximă(km/h) | 178 | 194 | 194 | 178 | nc | 182/182 | 196 | |
Consum ECE (l/100km) | 7,8/5,0/6,0 | 7,6/5,1/6,0 | 8,8/5,8/6,9 | 5,1/4,0/4,4 | 6,0/4,6/5,1 | 6,0/4,6/5,1 | 6,9/5,1/5,8 | |
Emisii CO2 (g/km) | 141 | 140 | 160 | 115 | 134 | 134/154 | 155 | |
Pret euro cu tva | 19.777 | 22.041 | 28.487 | 24.829 | 24.741 | 25.700 | 31.361 |