Jeep Wrangler 2024: mai spectaculos decât oricând

Jeep Wrangler AutoExpert.ro

Jeep Wrangler 2024 sosește în Europa cu o combinație de neegalat de capabilități off-road și design autentic.

Wrangler vine cu o nouă grilă emblematică prevăzută cu șapte fante, noi dotări de siguranță activă și airbaguri laterale tip cortină standard. Exteriorul prezintă o discretă antenă integrată în parbriz, pentru trasee în off-road, cinci modele de jante complet noi și multiple opțiuni pentru ieșirile în aer liber, inclusiv plafonul acționat electric Sky One-Touch.

Interiorul rafinat aduce un plus de tehnologie și dotări, inclusiv scaune frontale reglabile electric în 12 direcții, tablou de bord complet nou, cu sistem Uconnect 5 cu radio de ultimă generație și ecran tactil de 12,3” și sistem wireless standard Apple CarPlay și Android Auto. Tot standard, Wrangler oferă sistemele Drowsy Driver Alert, Lane Departure Warning și Traffic Sign Information.

Wrangler este capabil să treacă printr-un vad de apă de până la 760 mm, cu o viteză maximă de 8 km/h. Cu un unghi de atac de 36,6 grade, un unghi ventral de până la 21,4 grade, un unghi de degajare de până la 31,8 grade și o gardă la sol de până la 253 mm, puține obstacole i-ar putea crea probleme.

Wrangler Rubicon se remarcă printr-o serie de caracteristici remarcabile pentru off-road, inclusiv: prima punte posterioară solidă Dana 44 HD full-float, cutie de transfer part-time Rock-Trac cu raport 4:1 4LO, deconectare electronică a barei stabilizatoare din față, diferențiale blocabile Tru-Lok pentru punțile din față și din spate, jante din aluminiu de 17 inchi, cu anvelope BFGoodrich pentru teren noroios.

 

Wrangler 4xe

Wrangler 4xe pentru 2024 susține strategia de electrificare a mărcii Jeep și va fi versiunea principală în Europa. Modelul oferă capacități legendare în off-road și este cel mai capabil de până acum, cu cele mai bune performanțe din clasa sa, datorită combinației dintre un puternic motor cu ardere internă plasat în față și o reușită propulsie electrică în spate, care furnizează cuplul la cerere. Este echipat cu două sisteme 4×4 avansate, Rock-Trac și Selec-Trac, ambele cu cutie de transfer full-time.

Cel mai avansat sistem de propulsie dezvoltat vreodată pentru un Jeep Wrangler maximizează eficiența, oferind în același timp până la 51 km de propulsie pur electrică în ciclul urban WLTP (valori anterioare omologării). Propulsia modelului Jeep Wrangler 4xe integrează două motoare electrice și un pachet de baterii litiu-ion de 17 kWh și 400 de volți cu un motor turbo de 2,0 litri, în patru cilindri, cu un consum redus de combustibil, și o cutie automată TorqueFlite cu opt trepte. Puterea este 380 CP (280 kW), iar cuplul, 637 Nm.

Ca noutate pentru 2024, toate modelele Wrangler 4xe oferă o casetă de alimentare Jeep 4xe Power Box, care dispune de patru prize de 230 V, permițând pachetului de baterii să alimenteze dispozitive externe, cum ar fi telefoane și tablete.

Modurile E Selec ale modelului Jeep Wrangler 4xe îi permit șoferului să adapteze sistemul de propulsie hibrid fiecărei călătorii, fie că este vorba de naveta zilnică în regim pur electric, de o seară în oraș sau de o escapadă în off-road. Astfel, Hybrid combină cuplul motorului de 2,0 litri și al motorului electric. În acest mod, grupul motopropulsor va folosi mai întâi energia bateriei, apoi, când bateria ajunge la încărcare minimă, intervine motorul I-4 turbo de 2,0 litri. În modul Electric, grupul motopropulsor funcționează doar cu energie electrică până când bateria atinge nivelul minim de încărcare sau până când șoferul solicită un cuplu mai mare (cum ar fi deschiderea completă a clapetei de accelerație), ceea ce activează motorul de 2,0 litri. În eSave este prioritizat motorul de 2,0 litri, energia bateriei fiind păstrată pentru o utilizare ulterioară, cum ar fi deplasarea electrică în off-road sau în zonele urbane unde propulsia cu ardere internă este restricționată. De asemenea, în eSave șoferul poate alege între economisirea și încărcarea bateriei, prin intermediul Hybrid Electric Pages din monitorul Uconnect.

 

Ultimul apel pentru motorul I-4 turbo de 2,0 litri

Pentru a satisface solicitarea unui sistem de propulsie tradițional, un lot limitat de exemplare Wrangler 2024 dotate cu propulsorul I-4 turbo de 2,0 litri va fi pus în vânzare pe anumite piețe, precum Germania, Italia, Polonia și Spania. Motorul cu patru cilindri în linie și sistem stop/start (ESS) dezvoltă 272 CP și un cuplu de 400 Nm și este cuplat standard la o cutie automată cu opt trepte.

Propulsorul îndeplinește standardele europene de emisii Euro 6D-Final, face parte din familia motoarelor de tip Global Medium Engine și dispune de doi arbori cu came în chiulasă (DOHC), sincronizare dublă independentă a arborelui cu came și un sistem de recirculare a gazelor de eșapament răcit (C-EGR). Această combinație de tehnologii permite atingerea unor niveluri ridicate de performanță și reduce consumul de combustibil.

Motorul I-4 turbo de 2,0 litri va fi disponibil pentru modelele Sahara și Rubicon.

Jeep Wrangler: 5 milioane de exemplare vândute

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top