Joan “Nani” Roma şi MINI au câştigat Raliul Dakar 2014

Joan “Nani” Roma (Spania), aflat la comenzile modelului MINI ALL4 Racing de culoare galbenă, a câştigat Raliul Dakar 2014. Pilotul Monster Energy X-raid Team a terminat cel mai dur rally-raid din lume cu un avans de 5’32” în faţa coechipierului Stéphane Peterhansel (Franţa), aflat la volanul MINI ALL4 Racing de culoare neagră.

Nasser
Al-Attiyah (Qatar), pilotul MINI ALL4 Racing predominant alb, a încheiat pe
locul al treilea. Podiumul a fost dominat de maşinile MINI, care au dovedit –
încă o dată – că au fost cele mai rapide şi cele mai fiabile pe toată durata
competiţiei.

A
fost prima victorie obţinută de Nani Roma cu o maşină în Raliul Dakar.
Anterior, în 2004, spaniolul îşi trecuse numele pe lista câştigătorilor la
categoria moto, pe când celebrul rally-raid era organizat în nordul Africii.
“Obiectivul meu a fost să câştig Raliul Dakar nu doar la motociclete, ci
şi la categoria auto. Pentru mine este un vis devenit realitate şi vreau să
mulţumesc întregii echipe X-raid şi celor de la MINI pentru efortul deosebit pe
care l-au depus!”  a declarat Roma.

Lider
al clasamentului general pe parcursul a nouă zile şi câştigător în două etape,
Roma a mai spus: “MINI ALL4 Racing este o maşină deosebită şi s-a dovedit
foarte fiabilă şi rapidă pe întregul parcurs al raliului. A fost o plăcere să o
pilotez! De asemenea, mulţumirile mele trebuie să i le adresez şi navigatorului
Michel Périn, care a fost şi de această dată la înălţime când a fost vorba de
orientare pe traseu! Un rezultat mare pentru MINI, acum este vremea să
sărbătorim!”

Raliul
Dakar 2014 a fost unul dintre cele mai dure din întreaga istorie a competiţiei.
Traseul, cu o lungime de 9.374 km, a pornit de la Rosario (Argentina), a
traversat peste Munţii Anzi şi Deşertul Atacama, punctul terminus fiind la
Valparaíso (Chile), pe coasta Pacificului. Piloţii s-au confruntat cu numeroase
schimbări ale condiţiilor meteo şi ale solului. De la macadamul din Anzi până
la interminabilul nisip fin din toridul Atacama. MINI a trecut cu bine peste
toate aceste provocări şi a triumfat în 11 din cele 13 etape. A fost a treia
victorie consecutivă de când MINI şi-a făcut debutul în Raliul Dakar în 2011.

Fiabilitatea
deosebită a modelului MINI ALL4 Racing, care este bazat pe MINI John Cooper
Works Countryman, a fost subliniată şi de faptul că toate cele 11 maşini care
au luat startul în competiţie au ajuns la linia de sosire din Valparaíso. Şapte
dintre acestea s-au clasat în Top 10, inclusiv cele Monster Energy X-raid Team
pilotate de echipajele Orlando Terranova (Argentina) – Paulo Fiúza
(Portugalia), care a ocupat locul al cincilea, respectiv de Krzysztof Holowczyc
(Polonia) – Konstantin Zhiltsov (Rusia), clasat al şaselea. Acesta este cel
de-al treilea titlu consecutiv obținut
de MINI la Dakar.

MINI
la Raliul Dakar 2014.

În
total, 11 MINI ALL4 Racing au luat parte la Raliul Dakar 2014. Toate au fost
bazate pe MINI John Cooper Works Countryman, modificările fiind realizate de
echipa X-raid Team – susţinută de uzină – pentru a îndeplini cerinţele
deosebite ale Raliului Dakar, cel mai important concurs din lumea off-roadului.
Prin combinaţia de putere, fiabilitate şi eficienţă, MINI ALL4 Racing s-a
dovedit competitiv încă de la prima participare la Dakar, în 2011, reuşind
imediat să atragă atenţia fanilor.

La
doar a doua apariţie în Dakar, MINI ALL4 Racing a reuşit să dea lovitura şi să
câştige ediţia 2012 a competiţiei. În 2013, marca MINI a demonstrat că succesul
din Dakar nu a fost o simplă întâmplare şi şi-a apărat titlul la prima
încercare. Anul acesta, când caravana s-a pus în mişcare la Rosario, echipa
X-raid şi brandul MINI au vrut să obţină al treilea succes. Misiune
îndeplinită!

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top