Legendarul Jochen Neerpasch, creatorul BMW Motorsport, a condus, după 40 de ani, mașina pe care el a creat-o: un BMW 3.0 CSL. A fost vorba, de fapt, de o replică. Momentul istoric a avut loc chiar în România, pe Transfăgărășan.
Cu 40 de ani în motorsport, Jochen Neerpasch este cel care a creat BMW Motorsport și BMW M. Tot datorită lui, au venit pe lume primele modele M certificate pentru drumurile publice. El a fost cel care a inițiat primul program de anvergură pentru juniori din istoria motorsportului și a pus bazele primei școli de pilotaj a unei mărci.
În această vară, Neerpasch a ajuns pe Transfăgărășan pentru o experiență grandioasă cu BMW 3.0 CSL și BMW 2002, dar și cu alte modele noi, marca BMW M: BMW M5, BMW M5 Competition, BMW M2 și BMW Z4 M40i.
Citește și:
Pictură gigant dedicată lui Jochen Neerpasch, fondatorul BMW M
BMW 2002 are peste 100 de cai putere mai puțin ca modelele modern prezente la eveniment, dar masa mică și etajarea scurtă a cutiei de viteze i-au permis să țină pasul cu “frații” săi mult mai tineri. BMW 2002 este unul dintre cele mai de succes modele ale brand-ului german în competițiile de raliu, având în palmares două victorii de WRC și un loc 2 în Raliul Internațional al Deltei Dunării.
Test drive BMW Z4 – Te cunosc din surprizele de la guma Turbo
Neerpasch a urcat și la volanul noilor BMW M5 și BMW M5 Competition, primele din segment cu sistem de tracțiune integrală, la peste 40 de ani de la venirea pe lume a lui BMW 3.0 CSL. Era primul model ce purta culorile M și avea să devină unul dintre cele mai de succes modele din istoria companiei pe circuit. A dominat Campionatul European de Turisme vreme de cinci ani și a colecționat victorii la Le Mans. O replică a acestui model, pe șasiu BMW 49, cu motor de 3,4 litri și 300 de cai putere, și-a dat întâlnire cu cel care a creat originalul, în România.
Pentru acest eveniment, Transfăgărășanul a fost închis.