Test drive Kia C’eed 1.6 DSL/128 CP

Kia C'eed 1.6 DSL

Dacă primul C’eed s-a mulțumit să joace exclusiv cartea prețului, noua generație se prezintă cu pretenții mai mari, surprinzătoare în contextul unei piețe ghidate din ce în ce mai mult de aspectul cost.

  • Echipare standard generoasa
  • suspensie confortabila
  • calitate buna a interiorului
  • Directie fara feedback
  • consum cam mare raportat la concurenta si performante

Îmi amintesc și acum de prima dată când m-am trezit față în față cu un C’eed. Șocul inițial a fost cel vizual, pentru că nu părea înrudit cu Accent, sau cu orice altă Kia produsă până atunci. Arăta surprinzător de modern, atât pe dinafară cât și pe dinăuntru și nu cred că exagerez dacă spun că nimeni nu se aștepta ca un brand coreean să se aclimatizeze atât de repede la o piață atât de pretențioasă precum cea europeană.

Sigur că în momentul în care se disipa șocul inițial, realizai că motoarele erau modeste, că suspensia putea fi mai suplă și că direcția redefinea termenul de artificial, dar toate aceste aspecte erau compensate din plin de preț. Pe lângă faptul că era ieftin, C’eed avea o echipare standard de care alte mașini nu beneficiau nici în nivelul doi sau trei de echipare, iar asta te punea pe gânduri legat de prețurile practicate de concurență.

Noua generație nu avea cum să ne șocheze la fel de mult, mai ales că apare în plin proces de redefinire a Kia. Cu toate acestea, pot spune că noul C’eed nu va trece neobservat, iar noua linie de design impusă de Peter Schreyer este fără îndoială o reușită. Neamțul venit de la Audi a început să deseneze modelele Kia într-un mod foarte curajos, oferind coreenilor acel plus de imagine de care ai nevoie într-un mediu atât de competitiv ca cel al compactelor. Dacă exteriorul lui C’eed merită cel puțin o notă de trecere, atunci interiorul său intră fără doar și poate pe lista premianților. Nu aș fi crezut că voi spune vreodată asta, dar Kia are toate șansele să invingă europenii pe terenul lor, iar aici nu mă refer la continentul în sine, ci la interioare. Faptul că brandurile europene sunt specialiste la nivel de calitate și imagine este un fel de regulă nescrisă, pe care, până acum, nu am simțit nevoia sau impulsul să o contest.

A fost nevoie de noul C’eed pentru a mă pune pe gânduri. La început ești luat prin suprindere de layout: consola centrală este orientată către șofer și nu oricum ci evident, cadranul vitezometrului este complet digital și nimic nu îți dă impresia că te afli într-o mașină care se vrea de buget. Nici măcar atunci când treci de latură estetică și începi să examinezi cu atenție materialele nu vei găsi multe de criticat. În materie de spațiu coreeanul se încadrează în media segmentului, atât în spate cât și pe banchetă așa că aici lucrurile sunt cât se poate de standard.

Din punct de vedere tehnic noul C’eed nu a simțit nevoia să se reinventeze, preferând să rafineze platforma primului model, una surprinzător de modernă pentru anul apariției (punte spate independentă în 2006). Motoarele sunt în mare măsură aceleași: 1.4 diesel/90 CP, 1.6 diesel/126 CP și 1.4 benzină/100 CP, noutatea absolută fiind unitatea pe benzină 1.6 GDi/130 CP ce beneficiază de injecție directă. Noi am avut la dispoziție dieselul de top, ce va fi fără doar și poate punctul principal de atracție de pe lista de motorizări.

O altă noutate tehnică ce vine oarecum ca un răspuns la criticile aduse primei generații îl reprezintă noul sistem electric de asistare a direcției ce dispune de trei moduri: confort, normal și sport. Aș vrea să pot spune că inginerii Kia au rezolvat problema, dar tot ce au făcut a fost să ofere trei moduri problemei. Orice setare ai alege direcția rămâne foarte distantă, iar în jurul punctului mort aproape că nu reacționează.

Motorul diesel ridică un pic impresia de ansamblu cu un fond sonor plăcut și suficient cuplu în zona de turație cea mai folosită în oraș (2.000-2.500 rpm). La drum întins se pierde un pic din rafinamentul auditiv, iar suspensia nu prezintă suplețea la care te-ai fi putut aștepta de la o soluție multilink. Păcat, pentru că platforma lui C’eed are potențial și cu un acord fin, coreenii se puteau apropia de concurența europeană. Nici consumul nu ai putea spune că poate fi trecut în dreptul atuurilor, cu un 6,5 l/100 km afară și 8 în oraș în lipsa unui sistem start/stop oferit standard.

Cât despre preț, punctul forte al generației precedente, pot spune că este unul bun, dar nu extraordinar: 16.506 euro cu o echipare standard ce merită aceeași caracterizare ca și prețul, bună, dar nu extraordinară. Se pare că brandul coreean nu mai vrea să fie privit ca o alegere de buget, iar în această tentativă de a se situa umăr la umăr cu rivalii europeni a renunțat voit la unul dintre atuurile care au definit primul C’eed. Rămâne de văzut dacă acest pariu va da roade, sau dacă este cazul să înceapă promoțiile.

Date tehnice: Kia
C’eed
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.6 DSL
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] /
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4310/1780/1473
Ampatament
Volum portbagaj [l] 360 (1380)
Motor si transmisie
Tip motor 1.6 DSL
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1582
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 94(128)/4000
Cuplu max. [Nm/rpm] 260/1900
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 197
0-100 km/h [s] 10.9
Consum urban/extra/mixt 4.9/3.7/4.1
Emisii CO2 [g/km] 109

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Second Hand Ford Focus Mk3 AutoExpert.ro

Second hand – Ford Focus Mk3

A împânzit site-urile de vehicule second, dar e bun de ceva Ford Focus? Are tot ce-i trebuie ca să te deturneze de

Scroll to Top