Kia a ales arena de corida din Taragona (Catalunia) pentru a da drumul la o întreagă turmă modernă de tauri electrici, care sperie atât toreadorii convenționali (cu motoare termice), cât și pe cei ai concurenței electrice.
Pentru lumea auto europeană, grupul Hyundai – Kia reprezintă un model greu de copiat / urmat, o adevărată lecție de strategie și marketing auto pe care prietenii coreeni o predau colegilor europeni. Este fascinant cum, două mărci intrate cu adevărat în Europa de aproximativ 30 de ani, venind parcă de nicăieri, cuceresc constant procent după procent din piața auto europeană, în condițiile în care concurenții lor europeni, mai vârstnici fiecare cu aproximativ 100 de ani, se chinuie, trăiesc fiecare nouă criză sub amenințarea falimentului, fac și desfac alianțe, luptând pentru supraviețuire.
După lecția cu garanția și calitatea (să nu uităm că majoritatea producătorilor auto europeni încă acordă o garanție de frigider, de 18 luni, în condițiile în care Kia acordă 7 ani garanție de aproximativ 20 de ani), Hyundai și Kia predau cu succes lecția propulsiei electrice. Atunci când europenii abia discutau despre standardizarea cablurilor de încărcare a telefoanelor mobile, coreenii, chiar dacă puțin întârziați față de Tesla, demarau alternativa propulsiei electrice. Iar cea mai bună dovadă a succesului a fost faptul că mereu, în ultimii 4-5 ani au avut probleme cu stocurile și cu termenele de livrare. Având și fabrici în Europa, putem spune fără exagerare că ei au fost cei mai buni europeni care s-au adaptat la cerințele Green Deal.
Parcă împotriva tendințelor europene, cu scăderi și cel mult stagnări ale vânzărilor de mașini electrice (cu excepția țărilor nordice și bogate), Kia ne-a invitat la un tur de forță, unde a prezentat dintr-un foc două familii de modele cu lansare în perioada următoare – EV4 (cu două variante) și PV5 (cu peste 20 de variante de caroserie și utilizări). S-a adăugat EV2, un concept destul de apropiat de versiunea finală, care își va face intrarea în 2026 într-un segment din ce în ce mai aglomerat – cel al modelelor electrice mici, urbane, cu dimensiuni mai mult sau egale cu 4 metri și cu prețuri mai mici de 30.000 de euro.
Interesant este și faptul că Kia a ales Spania pentru acest eveniment important, o țară în care mașinile electrice reprezintă mai puțin de 5% din vânzări, ca și cum ar fi vrut să declare: “o să vindem curând chiar și aici volume mari de mașini electrice!”.