Kia lansează noul Soul la Salonul Auto de la New York

Cu un design îmbunătățit, dotări impresionante și un comportament dinamic mai bun, noul Kia Soul își face debutul la New York. Inspirat din conceptul Kia Track’ster, noul Soul are ca misiune să continue dominația Kia în segmentul său de piață și să reprezinte în continuare o soluție perfectă de vehicul urban cu utilitate evidentă.

New York, “The Big Apple”, probabil cea mai cunoscută metropolă americană, este locul în care își face debutul mondial cel mai popular vehicul de pasageri din gama Kia – noul Soul. Lansarea are loc cu ocazia celei de-a 113-a ediții a Salonului Internațional Auto de la New York. Deși este un vehicul complet nou, caracterul său propriu s-a menținut nealterat, dar împrumută și multe elemente de la conceptul Track’ster, lansat anul trecut. Șasiul este complet nou și este mai rigid decât cel anterior, mai lung și mai lat. Deși proporțiile exterioare s-au păstrat, noul Soul oferă acum mai mult spațiu atât pentru pasageri, cât și pentru bagajele lor.

Cu noi setări ale suspensiei și cu mărirea cuplului motor disponibil, noul Soul devine un companion agil și fâșneț în aglomerările urbane. În spiritul personalității sale aparte, și a posibilităților de individualizare a noului model, Soul va fi disponibil în trei niveluri de echipare pentru piața din Statele Unite ale Americii: Base, Plus și Exclaim, iar comercializarea sa va debuta în cel de-al treilea trimestru al anului în curs, prețurile urmând a fi anunțate ceva mai târziu.

“Când am introdus Soul în gama Kia, în 2009, toți cei din companie credeau că ne vom bucura de succes, dar nimeni n-a anticipat o reușită atât de mare”, a declarat Michael Sprague, vice-președinte executiv al departamentului de marketing și comunicare Kia Motors America (KMA). “Soul a mutat perspectiva asupra sa de la un produs de marketing, la unul dintre cele mai de succes modele Kia din actuala gamă, și a generat un adevărat val de simpatie prin intermediul campaniei publicitare video, cu hamsterii în roluri principale. Așa se face că noua generație trebuia să rămână fidelă ideii de design adoptată de predecesoarea sa, la care să adauge îmbunătățiri în ceea ce privește comportamentul dinamic, nivelul de rafinament, sofisticare și valoare a produsului.

Un Soul numit “Dorință”
Un pachet atractiv doar din prisma aspectului n-are nicio relevanță dacă nu vine și cu un conținut în ton. Din fericire noul Soul a rezolvat acest considerent. La interior se remarcă noul bord, cu o consolă centrală al cărei element principal este ecranul tactil cu dimensiunea de opt inch – cel mai mare montat vreodată pe un Soul – care face parte din noul pachet de infotainment Kia, aflat la cea de-a doua generație, ce include UVO eServices, dar și platforma de operare bazată pe sistemul Android.

O atenție deosebită a primit și trenul de rulare al noului Soul, cu scopul clar de a îmbunătăți caracteristicile dinamice și de manevrabilitate; setări minuțioase au fost efectuate în special asupra sistemului de suspensie. Punțile față folosesc patru bucși de concepție nouă pentru a îmbunătăți confortul la rulare și amortizarea la deplasările pe drumuri de calitate mai proastă.

Bara stabilizatoare a fost repoziționată, ca și caseta de direcție, care a fost montată puțin mai în față decât în cazul vechii generații, pentru a îmbunătăți răspunsul direcției și, implicit, manevrabilitatea automobilului. Opțional va fi disponibil sistemul Flex Steer, care-i permite șoferului să opteze pentru unul dintre cele trei moduri presetate de funcționare a direcției: Comfort, Normal sau Sport.

Pentru versiunea Base a lui Kia Soul este disponibil un motor pe benzină cu injecție directă (GDI) fabricat din aluminiu, DOHC, cu patru cilindri și o capacitate de 1,6 l, cu o putere maximă de 130 CP/6.300 rot/min. Cuplul maxim motor oferit de unitatea GAMMA este de 160 Nm disponibil de la 4.850 rot/min. Pentru echipările Plus și Exclaim este disponibilă o motorizare mai puternică, de 164 CP/6.200 rot/min, obținuți dintr-o unitate de 2 litri ce beneficiază de aportul tehnologiei GDI și care produce 205 Nm de la 4.000 rot/min.

Ambele motorizări au fost optimizate pentru a oferi mai mult cuplu motor de la turații joase (o îmbunătățire de nouă procente în cazul motorului 2.0 GDI la 1.500 rot/min; una de șase procente în cazul versiunii de 1,6 litri, la aceeași turație) pentru o utilizare urbană cât mai plăcută, indiferent de condițiile de trafic. Unitatea de 1,6 l este cuplată la o transmisie manuală cu șase trepte de viteze, existând contra cost opțiunea de a face pereche și cu o transmisie automată tot cu șase trepte. Versiunea Plus poată fi configurată standard cu oricare dintre cele două variante de transmisie, în timp ce pentru echiparea Exclaim este disponibilă doar transmisia automată cu șase rapoarte.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top