În pofida unei scăderi a vânzărilor globale, coreenii sunt pe val. Grupul Hyundai-Kia are contracte în derulare cu producătorii de cipuri din Coreea de Sud. Drept urmare, atât Hyundai, cât și Kia profită de criza cipurilor și reușesc să-și crească cota de piață în Europa.
Traversăm o perioadă în care lipsa semiconductorilor produce adevărate drame. Uzine auto sunt închise, producțiile scad, la fel și salariile, iar livrările de mașini suferă întârzieri enorme. E un scenariu pe care îl vom mai experimenta cel puțin până la jumătatea anului 2022. Cel puțin, așa spera Directorul de Marketing al Dacia, Xavier Martinet, în acest interviu, pe care ni l-a acordat cu ocazia salonului IAA Munchen.
Până atunci, însă, toți producătorii suferă. Firește, unii mai puțin, alții mai mult. În prima categorie se află cele două mărci ale Grupului Hyundai-Kia. În special Kia profită de criza cipurilor, reușind să-și crească cota de piață pe bătrânul continent.
Sigur, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, vânzările companiei au scăzut. Cu 14,1% pe întreg globul, ca să fim exacți. Însă acest declin este mai mic decât al rivalilor, datorită contractelor pe care Grupul le are cu producătorii de semiconductori din Coreea de Sud. Iar pe principalele piețe din Europa, situația stă bine pentru asiatici.
Kia profită de criza cipurilor pe bătrânul continent
Automotive News Europe a făcut o analiză legată de dinamica pieței din Europa în luna septembrie 2021. Astfel, vânzările grupului coreean s-au situat pe locul 4 printre ale giganților auto. Înmatriculările Grupului au crescut cu 6,9% față de septembrie 2020. Astfel, cota de piață în Europa a ajuns la 11,1%, față de 7,8% acum un an. Kia a înmatriculat cu 7,8% mai multe mașini, iar Hyundai cu 5,7%.
Creșterile pe cele mai importante piețe europene au arătat astfel:
- în Marea Britanie, cota de piață a Kia a ajuns la 7,7%, față de 4,5% în septembrie 2020. Cea mai importantă marcă din Regatul Unit, Toyota, a avut o cotă de piață de numai 7,9%, cu 0,2% peste Kia.
- în Franța, înmatriculările mărcii au crescut cu 14%, iar cota a ajuns la 3,3%, de la 2,2%.
- în Italia, cota de piață a crescut la 4,5%, de la 2,8% în sep. 2020, datorită vânzărilor mai mari cu 7,6%.
- în Spania, Kia deține acum o cotă de 7,8%, de la 6,4%. Înmatriculările au crescut cu 3,3%
- în Germania, vânzările au scăzut, dar mai puțin dramatic decât la concurenți. Kia a înregistrat un declin de 8,5%, dar declinul total al pieței a fost de 26%. Astfel, cota de piață Kia s-a mărit de la 2,6% la 3,2%.