Juriul desemnat de Asociaţia Presei Auto din România- APAR a oferit 162 puncte pentru Kia Rio, în timp ce ocupanta locului 2, Ford Focus, a totalizat 134 de puncte iar Hyundai Elantra a ieşit pe locul al treilea, cu un total de 114 puncte.
Din păcate, contextul economic de pe piața auto românească din 2011 obligă APAR la o decizie destul de dură. Prin tradiție, gala „Ziua Națională a Presei Auto” premia excelențele industriei și comerțului cu automobile din România.
Anul acesta evenimentul APAR nu va avea loc, nefiind acordat nici un premiu. ”Absența premiilor de excelență are o evidentă notă de firesc într-o perioadă în care mulți dintre partenerii noștrii din industria auto s-au îndepărtat de presa auto românească, limitându-se la mesaje publicitare concentrate în jurul prețului și a primei de casare. APAR trage un nou semnal de alarmă business-ului cu automobile care riscă să compromită valorile tradiționale ale fiecărei mărci de automobil în parte.
Folosirea aproape în exclusivitate a mesajelor de tip supermarket conduce consumatorul la ideea că toate mașinile sunt la fel și doar prețul este, eventual, diferit. De altfel, sunt studii ce confirmă cea ce APAR susține de mai bine de doi ani.
Ne exprimăm speranța că pe măsură ce piața își va reveni, toți operatorii economici din domeniu vor aborda o comunicare bazată pe argumente tehnice, tehnologice, etc la un marketing atent elaborat. APAR își reafirmă poziția de partener al publicului consumator de automobil, care se poate baza pe testele, analizele și informațiile competente oferite de presa auto românească ” a precizat Andrei Taflan, Președintele Asociației Presei Auto din România.