Kia are în gamă un model de clasă mică cu potențial, dar fără imaginea de marcă de care se bucură rivalii de la Ford, Volkswagen, Opel și Renault. Kia Rio este strâns înrudită cu Hyundai i20, iar în acest an, a beneficiat de o restilizare și motorizări mild hybrid. Test Kia Rio facelift. Foto: Bogdan Paraschiv
Kia Rio e modelul de clasă mică din oferta coreenilor. Este pe piață încă din 1999, iar actuala generație e a patra în istoria producătorului asiatic. Dacă, în trecut, Kia a propus acest model și în variantă sedan, de la a treia generație a devenit un hatchback de clasă mică. Actuala generație a fost lansată în anul 2017 și poate fi identificată după grila specifică modelelor Kia. Acum, a trecut printr-un facelift optic relativ discret și s-a ales cu o serie de modificări tehnice. Mai precis, motorizări mild hybrid.
Gama de motorizări oferită de Kia Rio facelift este compusă exclusiv din propulsoare pe benzină. Cel de bază rămâne motorul aspirat 1.2 MPI, care dezvoltă 84 CP și 118 Nm. Apoi, clienții pot alege dintre trei versiuni ale propulsorului turbo de un litru, cu trei cilindri – cea fără sistem mild hybrid, ce oferă 100 CP, urmată de versiunile MHEV de 100 sau 120 CP.
Versiunea de top
În ciuda unei concurențe acerbe, Kia Rio are o serie de avantaje, pe care le-am constatat la cea mai nouă variantă cu facelift. Mașina de test s-a prezentat în echiparea maximă ce poate fi configurată, cu motorizare mild hybrid 1.0 T-GDI de 120 CP, cutie automată cu două ambreiaje și șapte trepte, linie de echipare GT-Line, cu accente sportive și jante de 17 inchi.
Dacă privim în urmă, modelul pe care îl avem în față este la ani-lumină distanță de prima generație Rio. Față de modelul fără facelift al actualei generații Kia Rio, versiunea nouă oferă câteva modificări estetice, un display de dimensiuni mai mari la interior și un sistem mild hybrid performant. Acesta din urmă este, fără îndoială, cel mai important atu tehnic pentru al lui Rio. Chiar dacă Kia încă nu oferă o variantă full hybrid, ca Honda Jazz și noul Renault Clio E-Tech, Rio echipat cu motorizarea numită oficial 1.0 T-GDI HP Hybrid Electric este o alegere extrem de interesantă.
Kia Rio facelift – propulsie mild-hybrid
Față de alte modele concurente, Rio vine echipat cu un sistem mild hybrid la 48 V și o baterie de dimensiuni apreciabile, pe care o găsim sub podeaua portbagajului. Da, concesia făcută sistemului mild hybrid este eliminarea roții de rezervă, în locul ei existând acum un kit de pană. Sistemul mild hybrid asistă motorizarea pe benzină în situațiile solicitante, putând oferi un boost de 18 CP, preț de câteva secunde. În asociere cu transmisia automată 7DCT, care permite inclusiv decuplarea cutiei și oprirea motorului în modul coasting, pentru a reduce consumul de carburant și emisiile poluante.
Motorul 1.0 T-GDI oferă 120 CP la 6000 rpm, dar mai important este are un cuplu maxim de 200 Nm între 2000 și 3500 rpm. Astfel, Rio se simte chiar agil în orice situație, puterea fiind mereu prezentă. Propulsorul turbo cu trei cilindri urcă ușor în ture, iar în modul Sport, răspunde extrem de rapid. Cutia cu șapte trepte schimbă bine și intuitiv, dar nu avem clapete pe volan pentru modul manual. Dacă dorim să preluăm controlul schimbării treptei de viteze, trebuie să folosim levierul.
➡ Citește aici totul despre Kia Rio facelift 💡
În ceea ce privește consumul de benzină, Kia anunță 5,5 l/100 km pentru un parcurs mediu și 6,7 l pentru traseu urban. În timpul testului nostru, computerul de bord a raportat un consum de 7,5 l/100 km pentru câteva zile de utilizare exclusiv urbană.
Ținuta de drum a fost clar îmbunătățită, dar Rio încă nu este la nivelul dinamic al lui Ford Fiesta și VW Polo. În plus, echipată cu roți de 17 inchi, suspensia devine mult prea fermă, iar denivelările specifice orașelor (limitatoare de viteză, șine de tramvai) se simt mult prea pregnant în habitaclu. Direcția, în schimb, este precisă și oferă suficient feedback prin intermediul volanului.
➡ Vizitează aici pagina modelului 💡
La interior, Rio oferă un spațiu normal pentru clasa mică. Portbagajul are 325 de litri și este suficient de adânc. Poate că unele plastice nu sunt de cea mai bună calitate, iar Kia Rio încă păstrează indicatoare de bord analogice, dar nu deranjează câtuși de puțin. Echiparea GT-Line aduce o serie de dotări standard ca jantele de aliaj de 17 inchi, lumini de zi LED, ornamente cromate, tapițerie mixtă, de stofă și piele ecologică, volan îmbrăcat în piele perforată, pedale din aliaj și senzori de parcare spate.
Opțional se pot alege faruri LED, lămpi de stop de tip LED, oglinzi pliabile electric, scaune față încălzite, volan încălzit, climă automată, cameră video pentru marșarier etc. Gama modelului Kia Rio facelift are un preț de pornire de 13.343 de euro (TVA inclusă), fără programul Rabla. Pentru versiunea cu motorizare mild hybrid, prețul începe de la 16.158.
- Motorizare turbo mild hybrid
- Consum redus de carburant
- Cutie automată cu șapte trepte
- Plastice tari la interior
- Planșă de bord analogică
- Lipsă roată de rezervă
DATE TEHNICE | Kia Rio facelift |
---|---|
Model | 1.0 T-GDI HP 7DCT Hybrid Electric GT-Line |
Motor/ nr. cilindri | L3, turbo |
Cilindree (cmc) | 998 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 120/6000 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 200/2000-3500 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | automată, 7 trepte |
L x l x h (mm) | 4065 x 1725 x 1450 |
Ampatament (mm) | 2580 |
Volum portbagaj (l) | 325-1103 |
Masă la gol (kg) | 1253 |
Acceleraţie 0-100 km/h (s) | 10,3 |
Viteză maximă (km/h) | 190 |
Consum mixt (l/100 km) | 5,5 |
Emisii CO2 (g/km) | 126 |
Preț (euro cu TVA) | 20.467 |