Constructorul sud-coreean se gândește la un sistem de asigurări pentru clienții care își pierd locurile de muncă, iar Tesla adaptează prețul noului Tesla Model 3, astfel încât să se încadreze în pragul pentru subsidiile guvernamentale chineze pentru achizția de mașini electrice.
Foto: constructori
Kia oferă pentru clienții de mașini noi din Europa o „asigurare” dacă își pierd locul de muncă
- Renault primește 5 miliarde euro din partea UE
- VW atacă coronavirusul – printr-o animație stil Pac Man
- Modele noi amânate de la lansare din cauza pandemiei
Constructorul Coreean are în plan să ofere o asigurare care să-i protejeze pe clienții europeni, vizavi de plata ratelor lunare pentru un vehicul nou, dacă aceștia își pierd locul de muncă.
Schema este destinată să încurajeze clienții mai reticenți, în această perioadă, să revină în showroom-uri, după relaxarea condițiilor de izolare cauzate de coronavirus.
Asigurare pentru cei care își pierd locurile de muncă
Schema de asigurare, care va costa între 15 și 20 euro pe lună, va permite clienților de mașini noi să își amâne ratele lunare până în momentul în care se reangajează. A declarat Emilio Herrera, COO al Kia Motors Europa.
„Suntem în discuții despre cum am putea implementa această schemă pe majoritatea piețelor din Europa. Dorim să fie funcțională odată ce piețele vor începe să se deschidă din mai. A spus Herrera.
De asemenea, precizează Herrera, va fi nevoie și de stimulente guvernamentale pentru însănătoșirea rapidă a economiilor.
„Avem nevoie de un program Rabla ca și în 2009” spune el. „Combinat cu măsurile de asigurare pentru clienți, aceștia vor putea fi mai ușor convinși să cumpere o mașină nouă”,
Măsuri urgente pentru ieșirea din criză
Stimulentele ar trebui să fie orientate către reducerea emisiilor de carbon, dar de asemenea, să încurajele consumatorii să cumpere toate categoriile de mașini, a mai spus el.
Argumentul este că într-o situație de criză, clienții au în vedere soluții mai conservatoare. Spre exemplu, „aceștia ar opta mai repede pentru un vehicul cu propulsie tradițională, mult mai ieftin decât unul 100% electric” spune Herrera, citat de Reuters.
În primul trimestru piața auto europeană s-a redus cu 25% față de perioada similară din 2019, iar pentru aprilie prognozele estimează o scădere cu 70 de procente.
În Germania, unde showroom-urile s-au deschis încă de săptămâna trecută, traficul este mai redus cu 50% decât înainte de criză
Tesla reduce cu 10% prețul versiunii de bază Model 3
Constructorul american Tesla a declarat azi că va reduce cu 10% prețul de pornire pentru piața chineză al Tesla Model 3, pentru a se califica astfel pentru subsidia guvernamentală, pe cea mai mare piață auto din lume.
Tesla, care a început în decembrie primele lvrări de la noua sa fabrică de 2 miliarde USD din Shanghai, a comunicat că va reduce prețul de pornire pentru versiunea standard Model 3 Range Plus la 271.550 yuani (35.000euro). Subsidia chineză pentru vehicule electrice este de 20.250 yuani (2,610euro).
China anunțase încă din 2015 că va opri subsidiile pentru mașinile electrice anul acesta, dar în martie 2020 a revenit asupra deciziei, extinzând programul. Subsidiile sunt acordate doar pentru vehiculele de pasageri de sub 300.000yuani (38.675euro).(sursa:Reuters)
Citește și:
Vânzările Volkswagen au scăzut cu 16% în primul trimestru din 2020
Comisia Europeană propune noi măsuri pentru susținerea transportatorilor