După publicarea primelor imagini și detalii oficiale, Kia a prezentat pentru Sorento 2020 și informații de natură tehnică. Constructorul sud coreean ne-a dezvăluit noutățile aduse de noua platformă și a detaliat noile măsuri de electrificare.
A patra generație Sorento, model 2020, debutează pe 3 martie la Salonul Auto Internațional de la Geneva. Kia a ținut să ne prezinte anticipat o bună parte dintre detalii – iar pe lângă informațiile generaliste avem acum și primele explicații tehnice. În primul rând, Sorento 2020 este primul SUV bazat pe noua arhitectură a casei.
https://youtu.be/KcQLZJj74Iw
Aceasta este caracterizată printr-o „structură compactă a compartimentului motor, console mai scurte și un ampatament mai mare.” Astfel, SUV-ul coreean primește „un design nou, elegant și o ținută de drum îmbunătățită, precum și o rulare confortabilă.”
Kia promite mai mult spațiu, în special la interior. Ampatamentul are acum 2815 mm (+35 mm), iar lungimea totală a fost extinsă și ea cu 10 mm. Cel mai important, Sorento 2020 vine pentru prima oară cu un sistem de propulsie hibrid. Acesta este format dintr-un 1.6 T-GDI pe benzină, un motor electric de 44,2 kW și o baterie litiu-polimer de 1,49 kWh. Puterea totală este de 230 CP și 350 Nm. Acumulatorii sunt integrați, astfel încât nu afectează spațiul din habitaclu.
Hibrid, pe benzină sau diesel
În Coreea și Europa, marele SUV va mai fi oferit clienților și cu noua versiune a diesel-ului „Smartstream” de 2,2 litri. Acesta dezvoltă 202 CP și un cuplu de 440 Nm. În plus, este oferit în combinație cu o nouă transmisie automată 8DCT. Aceasta are opt trepte și ambreiaj dublu de tip „Wet Double-Clutch Transmission”.
SUA și piața internă vor primi și un T-GDi de 2,5 litri – pe benzină – de 281 CP / 421 Nm. În materie de tehnologii noi, Sorento vine cu sistemul de frânare automată multi-coliziune și un Surround View Monitor accesibil inclusiv de pe smartphone.