Kia Sportage 1.7 DSL 117 CP 4×2

Coreenii pășesc azi pe urmele lăsate de japonezi acum zece ani, atunci când cei din urmă se aflau în căutarea recunoașterii pe piețele europene. Kia pare însă că are pasul mai lung.

Acum câteva luni citeam un articol în presa britanică care prevestea că în zece-cincisprezece ani europenii vor conduce automobile „Made in China“. Nu ar fi exclus, dar înainte de asta eu cred că vom conduce mașini coreene.

Îmi amintesc de primele modele Kia pentru Europa, mă uit la noul Sportage și observ o evoluție pe care, sincer, nu aș fi avut cum să o prevăd. Pe vremuri, Kia se mulțumea cu raportul „preț/calitate“, cu accent evident pe primul element, în timp ce azi mixtul de calități include imaginea, serviciile și rafinamentul. Se întâmplă destul de rar, prea rar pentru unii, să laud pe cineva, așa că e cazul să rețineți pasajul anterior.

Kia a avut nevoie de ceva timp, dar până la urmă a înțeles că oamenii nu trebuie să se uite doar cu portofelul la mașinile lor și că imaginea joacă un rol câteodată la fel de important ca și prețul. Aici intervine Peter Schreyer (fost designer Audi, actual designer șef Kia), omul care va contura noua identitate vizuală a mărcii coreene. Totul a început cu Soul, a continuat cu Venga și acum a ajuns la Sportage, din punctul meu de vedere primul Kia care beneficiază de întreg talentul designerului care acum câțiva ani desena coupe-ul Audi TT.

Destule povești

Să zicem că prima întâlnire cu noul Sportage a decurs bine, cel puțin la nivel vizual. Acum ideal ar fi ca impresia pozitivă să se păstreze și la interior, nu-i așa? Până la un punct, exact asta se și întâmplă, comenzile sunt dispuse inteligent, butoanele îți lasă impresia că se vor apăsa exact la fel și peste zece ani și pe alocuri câteva forme interesante îți sugerează o chestie care până acum nu era de găsit în interiorul unei Kia, și anume imaginație.

Până și plasticul care traversează planșa de bord merită o bilă albă, la fel ca și materialul moale care îl încadrează. Dacă m-aș fi așezat pe locul din dreapta probabil că totul ar fi fost perfect, din păcate eu m-am așezat pe scaunul șoferului și primul lucru pe care l-am văzut a fost volanul din plastic cu două capace în locurile în care trebuiau să fie butoanele pentru comenzile audio. O economie nejustificată care se observă și la schimbător și pe fețele de ușă. Păcat, pentru că acestea sunt și zonele cu care șoferul va avea contact direct mai tot timpul. Nici că se putea o reclamă mai bună pentru nivelul al doilea de echipare (Style) care îți pune în față un volan îmbrăcat în piele cu butoanele de rigoare.

O problemă pe care nu o vei putea rezolva cu bani (decât parțial) este cea a vizibilității, afectată serios de forma montanților față, spate și a lunetei tip hublou. Dacă în mers situația nu este atât de gravă, în cazul manevrelor în spații restrânse, frecvente în mediul urban, amplitudinea unghiurilor moarte poate deveni destul de stresantă.

Acest aspect nu îi va interesa foarte mult pe pasageri, gratulați cu o ofertă de spațiu peste liderul actual la vânzări VW Tiguan, atât pe banchetă cât și în portbagaj (565 l vs. 470 l).

Cum se conduce

Kia nu este genul de brand recunoscut pentru ideologia sa sportivă, iar noul Sportage nu face excepție de la regulă. Cu un propulsor diesel de 1.7 l și 117 CP și tracțiune față, SUV-ul compact corean bifează exact căsuțele necesare unui utilizator tipic de mașină de familie, ușor de manevrat, confortabil, silențios și economic.

Primul impuls a fost de a critica combinația direcție artificială și suspensie ultra-moale, dar în urma unui traseu București-Brașov și retur am înțeles strategia inginerilor de șasiu Kia. Poate că Sportage nu are rigoarea tipică unui Tiguan sau sportivitatea lui Kuga, dar atinge un compromis mai în ton cu starea actuală a infrastructurii din România. Nu știu dacă a fost o coincidență sau o dedicație specială pentru piețele emergene tip România, dar indiferent, eu nu mă plâng.

Adaugă și un consum mediu de 5.2 l/100 km, un preț mai mic cu 3.000 de euro față de Tiguan echivalent și șapte ani de garanție și s-ar putea să te trezești față în față cu showroom Kia cât de curând.

Date tehnice: Kia
Sportage
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.7 DSL
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1490/1940
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4440/1855/1635
Ampatament 2640
Volum portbagaj [l] 565 (1350)
Motor si transmisie
Tip motor 1.7 DSL
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1685
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 86(117)/4000
Cuplu max. [Nm/rpm] 260/1250
Cutie de viteze Manuala/2
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 173
0-100 km/h [s] 12.3
Consum urban/extra/mixt 6.3/4.8/5.3
Emisii CO2 [g/km] 139

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Second Hand Ford Focus Mk3 AutoExpert.ro

Second hand – Ford Focus Mk3

A împânzit site-urile de vehicule second, dar e bun de ceva Ford Focus? Are tot ce-i trebuie ca să te deturneze de

Scroll to Top