KIA Sportage a ajuns la cinci milioane de unități vândute la nivel global. Lansat în 1993, cuprinzând patru generații din acel moment, modelul a atins acest prag exact în anul celei de a 25-a aniversări. Ultima generație a fost lansatăă în 2016 și a înregistrat o medie globală a vânzărilor de 38,000 unități pe lună în 2017.
„Suntem extraordinar de mândri că am atins această cifră de producție pentru cel mai bine vândut model al nostru. Popularitatea în continuă creștere a modelului Sportage demonstrează gama largă a abilităților de care dispune aceasă mașină și forța atracției sale față de cumpărători pe piețele din întreaga lume”, spus Ho Sung Song, vice-președinte executiv al Diviziei Globale de Operațiuni Kia. „Începând din 1993, Sportage a devenit o mașină de referință în segmentul SUV-urilor compacte, iar succesul său a condus la crearea unei game variate și extinse a SUV-urilor și crossovere-lor dezvoltate de Kia – alte modele noi urmând să fie lansate în viitor.”
În 2016 și 2017, Sportage a depășit vânzările modelului de segment B Rio, fiind cel mai bine vândut model la nivel global al brandului. Vânzările mari ale modelului Sportage în ianuarie și februarie 2018 – 36,632 și respectiv 32,930 unități – au constituit un reper al producției modelului.
Sportage și-a făcut pentru prima dată apariția la Salonul Auto de la Tokyo, în 1991, introducând consumatorilor, pentru prima dată, conceptul de ‘SUV Urban’ – ce lansa ideea unui SUV compact, practic, potrivit pentru utilizare în diverse medii. Această primă generație a modelului Sportage a fost un succes instant, înregistrând peste 500,000 de unități vândute de-a lungul ciclului său total de producție.
A doua generație Sportage a totalizat 1,223,776 unități vândute la nivel global după șapte ani de producție. Cea de a treia generație a modelului a depășit pragul de un milion de unități vândute în doar patru ani, contribuind la atingerea unui volum cumulat de două milioane de unități vândute în cei șase ani de producție.
A patra generație Sportage, cea curentă, dispune de un design îndrăzneț, oferind în același timp și de o mulțime de tehnologii pentru confort și siguranță. Gama de motoare și transmisii oferă o eficiență ridicată și performanțe îmbunătățite, adresându-se unei game largi de nevoi ale clienților.
Kia Sportage a fost recunoscut pentru designul său, fiind onorat cu premiile ‘iF Design’ și ‘red dot’ atât pentru generația a treia cât și pentru cea de a patra sa generație. Mai mult decât atât, Kia Sportage a atins cel mai înalt nivel de siguranță în 2017, conform Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) din SUA.
Modelul Sportage al celei de a patra generație, cu numărul 1 milion, a fost vândut în Ianuarie, la doar 29 de luni de la începerea comercializării sale.