Kia Venga facelift – upgrade discret

Test Kia Venga facelift - AutoExpert (01)

Kia modernizează după 5 ani monovolumul său de clasă mică, modificările concentrându-se pe design și echipamente.

Venga este o bornă importantă în istoria lui Kia deoarece acesta a fost primul model care a promovat identitatea modernă a mărcii – nasul de tigru – lansată pe conceptul No. 3 la Salonul de la Geneva în martie 2009 și creată de omul de geniu Peter Schreyer. În toamna lui 2009, la Frankfurt, conceptul No. 3 s-a transformat în versiunea de serie Kia Venga, modernizată toamna trecută la Salonul de la Paris. Partea frontală și posterioară au fost restilizate. Grila nas de tigru a fost mărită, sigla Kia a fost montată deasupra grilei, iar priza inferioară de aer a fost modificată, înglobând acum proiectoarele de ceață și luminile de zi cu LED.

 

Au apărut și noi modele de jante de aliaj de 16 și 17 inch. Interiorul este în mare parte același cu mici diferențe. Se oferă două noi tipuri de tapițerii de calitate superioară, pe lista de opțiuni a fost inclus și volanul încălzit, iar sistemul multimedia Kia AVN (audio-video navigation) este nou și mai rapid, având display de 7 inch și cameră de luat vederi pentru marșarier.

Deși planșa de bord este îmbrăcată în plastic tare, finisarea este foarte bună, iar noile materiale au o textură plăcută. Ergonomia este ireproșabilă, cu butoane mari și clare, toate comenzile amplasate în partea superioară a consolei centrale, iar afișajul cu litere roșii oferă o vizibilitate optimă.

Tsest Kia Venga facelift - AutoExpert (03)

Cu o lungime cu doar puțin peste 4 metri, Venga oferă un ampatament generos de 2.615 mm, spațiul la genunchi în spate fiind chiar peste media clasei compacte, iar înălțimea interioară fiind la nivelul unui van compact. De asemenea, lățimea de 1.765 mm permite călătoria relaxată a trei oameni în spate. În plus, bancheta spate fracționabilă 40/60% este culisantă pe o distanță de 130 mm, mărind spațiul pentru genunchi sau cel pentru bagaje, care variază de la un minim de 315 litri până la 1.255 litri cu bancheta rabatată. Fără îndoială, Venga este o alegere ideală pentru familie însă oferta specială de la cee’d îi creează o puternică concurență internă.

Ca și înainte, Venga este disponibilă cu șase versiuni de motorizare: două pe benzină de 1,4 litri/90 CP și 1,6 litri/124 CP și patru dieseluri de 1,4 litri/77 și 90 CP și respectiv 1,6 litri cu 115 și 128 CP. Noi am condus motorizarea de bază echipată cu motorul de 1,4 litri și 90 CP în echiparea de top Fever care include șase airbaguri, climă automată, jante de aliaj de 16 inch, radio CD cu șase difuzoare și Bluetooth, lumini de zi cu LED, pilot automat și senzori de parcare.

Tsest Kia Venga facelift - AutoExpert (04)

Motorul de 90 CP trage surprinzător de bine în domeniul inferior de turație pentru un motor aspirat, se turează ușor și este destul de economic. Kia anunță un consum mediu de 5,6 l/100 km iar în practică se poate obține o valoare convenabilă de 8 l/100 km.

Direcția este destul de asistată dar oferă un feedback decent. Trenul de rulare oferă un bun compromis fiind suficient de soft pentru o mașină de familie, dar fără a avea un ruliu prea mare în virajele rapide. Ca și la alte modele Kia, garanția de șapte ani este un atu de luat în seamă.

Tsest Kia Venga facelift - AutoExpert (02)

Produsă exclusiv în uzina din Zilina, Slovacia, Kia Venga s-a vândut în peste 150.000 de exemplare în cinci ani, vânzările din 2013 ridicându-se la 29.000 de unități. Este un rezultat bun într-un segment în care vânzările au scăzut dramatic în ultimii ani canibalizate de SUV-urile de clasă mică.

Tsest Kia Venga facelift - AutoExpert (09)

Verdict AutoExpert

Micile modificări de design și modernizarea interiorului au adus un aer proaspăt. Modularitatea și spațiul interior generos sunt atuuri importante la fel ca și echiparea bogată la echiparea de top. Totuși, prețul este relativ mare la echiparea de top, judecând și prin prisma promoției de la cee’d oferită la un preț inferior la echipare echivalentă.
Foto: Ovidiu Tăbăcaru
DATE TEHNICEKia
ModelVenga 1.4 Fever
Motor/nr.cilindriL4, aspirat
Cilindree (cmc)1.396
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)90/6.000
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)137/4.000
Transmisiefaţă
Cutie de vitezemanuală, 5 trepte
L/l/h (mm)4.068/1.765/1.600
Ampatament (mm)2.615
Masă la gol (kg)1.180
Volum portbagaj (l)315/1.255
Aceleraţie 0-100 km/h (s)12,9
Viteză maximă (km/h)167
Consum urb./extr./mixt (l/100 km)6,6/5,1/5,6
Normă poluare/emisii CO2 (g/km)EU6/130
Preţ (euro cu TVA)16.342

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top