La Mioveni a început producția primului motor nou din ultimii șapte ani. Grupul Renault construiește în România propulsorul 1.0 IG-T100. Este vorba despre versiunea turbo a noului motor de 1.0 litri aspirat, care și-a făcut debutul sub capota modelelor Nissan Micra și Dacia Sandero și Logan.
Este prima dată în șapte ani când un motor nou-nouț intră în producție la uzina de la Mioveni. Ultimul construit acolo fusese motorul 0,9 TCe, a cărui producție a început în toamna anului 2012.
În versiune aspirată, propulsorul de 1.0 litri cu trei cilindri are 73 de cai putere și a înlocuit, în gamele Nissan și Dacia, vechiul motor de 1.2 16V cu patru cilindri, care dezvolta tot 73 de cai putere.
În versiune turbo însă, motorul cu trei cilindri va pune la dispoziția șoferului 100 de cai putere și vine să înlocuiască unitatea 0.9 TCe de 90 de cai putere. Așa cum anunțam încă din toamna anului trecut, motorul 1.0 IG-T100 își va face debutul în gamele Nissan Micra, Renault Clio, Dacia Sandero și Dacia Logan.
Citește și:
Schimbări majore anunțate la Renault. Ce se întâmplă cu brand-ul Dacia?
“Producţia noului motor a demarat în decembrie. Vorbim despre un motor nou pentru Alianţa Renault-Nissan. Acesta foloseşte o tehnologie nouă prin care „cămaşa” pistonului este pulverizată, astfel încât este mai uşoară şi uniformă şi permite obţinerea unui grad de fricţiune mai mic şi o răcire mai eficientă”, explică Christophe Dridi, director general Automobile Dacia şi director general Group Renault România.
Cristophe Didi a fost numit în decembrie la conducerea Automobile Dacia și Group Renault România, în locul lui Antoine Doucerain, iar mandatul său a început la 1 ianuarie 2019.
La Mioveni, Grupul Renault construiește motoarele pe benzină 0,9 TCe, 1,4 și 1,6 litri. Peste jumătate de milion de motoare au fost produse acolo în 2017.