Lamborghini face un salt foarte important cu Aventador LP700-4, noul său model de top, care își face debutul zilele acestea la Salonul Auto de la Geneva.
Noul supercar italian se prezinta cu o micsorare importanta de greutate fata de predecesorul sau, celebrul Murcielago, și cu o putere mărită, dar și cu o creștere a eficienței în ansamblu. Aventador este animat de un propulsor V12 de 6,5 litri, care dezvoltă 691 CP, de ajuns pentru ca supercar-ul de 1.575 kg cu tracțiune integrală, să atingă 100 km/h în doar 2,9 secunde și o viteză maximă de aproximativ 350 km/h. În același timp, emisiile de CO2 ale lui Aventador au scăzut cu 20 de procente comparativ cu cele ale lui Murcielago, pana la valoarea de 398 g/km.
Botezat după un celebru taur care a făcut carieră la coridă în Spania, în anul 1993, Aventador utilizează din plin fibra de carbon la majoritatea componentelor sale și are o structură centrală monococă ce cântărește doar 147,5 kg. Dintre caracteristicile tehnice ale vehiculului, amintim de sistemul de suspensie construit din aluminiu și care este foarte asemănător cu cele utilizate în competiția de Formula 1 și noua transmisie robotizată, cu șapte trepte de viteză.
Botezată ISR (Independent Shifting Rods), noua transmisie a fost dezvoltată de Lamborghini împreună cu Graziano și deși folosește doar un singur ambreiaj, Lamborghini pretinde că procesul de schimbare a treptelor se produce atât de repede, încât uneori este mai rapidă decât o transmisie cu dublu ambreiaj.
ISR va schimba cu o viteză mărită cu aproximativ 40% față de timpul de schimbare a vechii transmisii “e-gear”, utilizată pe Gallardo, dar datorită optimizării componentelor sale, cântărește doar doar 70 de kg. Vor fi oferite tre moduri de schimbare a treptelor “manual”: Strada (pentru un grad ridicat de confort); Sport (mai rapid) și Corsa (care va fi cel mai rapid și care va utiliza și funcția “launch control”). În plus vor exista și două moduri automate în totalitate, pentru schimbare.
Printre opțiuni, se vor afla un panou transparent pentru compartimentul motorului, jante vopsite în negru, etrieri colorați pentru sistemul de frânare ceramic, senzori d parcare și un sistem audio performant.
Noile tehnologii utilizate în conceperea și construirea sa, plus perioada de nouă ani în care Murcielago a fost disponibil spre vânzare, l-a determinat pe Stephan Winkelman, CEO Lamborghini, sa afirme despre Aventador că “este un salt de două generații în materie de design și de tehnologii utilizate. Este rezultatul unui proiect complet nou, dar este în același timp un continuator al valorilor și a filosofiei Lamborghini.”
Odată cu lansarea lui Aventador, este foarte probabil ca Lamborghini sa-și canalizeze atenția asupra unei ediții limitate a lui Sesto Elemento (conceptul construit în totalitate din fibră de carbon) care ar putea avea un preț de aproximativ 1 milion de lire sterne, sau asupra dezvoltării unei a treia game de modele, reprezentată de sedanul Estoque (care ar crește vânzările mărcii pe piețe precum Rusia sau China).
În ceea ce-l privește pe Aventador, el a fost prezentat deja clienților fideli Lamborghini, iar în Marea Britanie livrările sale vor debuta în vara, prețul de bază fiind de 242.280 lire sterline.
Sursa:
www.autocar.co.uk
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/255622/