Lamborghini Gallardo bi-turbo este demență pură

Montarea unei turbosuflante pe un motor – oricare – este întotdeauna o idee bună, deci închipuie-ți cât de tare trebuie să fie să pui nu una, ci două pe un motor ca cel al lui Lamborghini Gallardo.

Un Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera, ca să fim mai exacți. Din fabrică, motorul V10 dezvoltă cifra deloc fragilă de 570 CP, însă după ce a ieșit din mâinile celor de la Dallas Performance cifrele sună un pic… ireal.

Cu combustibil de curse, mașina asta are o putere de 1.750 cai putere la roată, iar cu o benzină normală, puterea scade până la 1.100 cai putere (tot la roată). Acum… dacă ei mint, mințim și noi.

Evident, modificările nu s-au limitat doar la cele două turbosuflante: întregul bloc motor a suferit schimbări, la fel ca și capetele celor zece pistoane, galeriile de admisie, unele componente ale transmisiei sau diferențialul.

gallardo - autoexpert.ro 4

Nu e clar dacă Dallas Performance a îndepărtat spoilerul spate al mașinii și nu a mai pus nimic în schimb pentru că nu s-a mai putut sau pentru că scopul lor a fost acela de a-și lăsa opera la vedere. Oricum, cu excepția unei tamponări din spate, nu pare o idee rea – toată mățăraia aia îi dă un aer foarte agresiv.

Toate astea ridică o întrebare: ce naiba faci cu 1.750 de cai putere? Răspunsul este la latitudinea fiecăruia, însă ținând cont că Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera vine cu tracțiune integrală, ne putem imagina că accelerează al dracului de iute în linie dreaptă. Cel mai probabil, însă, nu e decât o mașină construită de Dallas Performance pentru a le arăta altor clienți care sunt limitele companiei, iar limitele par să fie sus de tot.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top