Lamborghini, plan de electrificare a mașinilor în valoare de 1,5 mld. euro

Stephan Winkelmann - Lamborghini (2)

Una dintre cele mai reticente mărci în privința electrificării mașinilor, Lamborghini, și-a anunțat intenția de a investi 1,5 miliarde de euro pentru a dezvolta vehicule hibride şi electrice.

Parte a grupului german Volkswagen, marca italiană Lamborghini, ca și rivalii săi din segmentul automobilelor super-performante Ferrari, Aston Martin sau McLaren, se străduiește să pună la punct o strategie de electrificare fără a pierde din atuurile apreciate de clienții tradiționali care plătesc sume amețitoare pentru a deține supercaruri.

Conform Bloomberg, Lamborghini a anunțat că până în 2024 va oferi versiuni hibride pentru fiecare model din gama sa, de la SUV-ul Urus şi până la modelul Aventador, iar primul din aceste modele hibride va apărea pe piaţă peste doi ani. De asemenea, Lamborghini va lansa şi primul său vehicul care va funcţiona în întregime pe baterie, în a doua jumătate a acestui deceniu, a declarat directorul general Stephan Winkelmann.

În total, constructorul italian va cheltui 1,5 miliarde euro pentru a pune la punct noua sa flotă de automobile care, începând din 2025, îi va permite să înjumătăţească emisiile de CO2 de-a lungul întregii sale game de produse, a spus Stephan Winkelmann, adăugând că acestea vor fi cele mai mari investiţii făcute vreodată de Lamborghini.

„Reducerea emisiilor de CO2 este interesantă pentru marile mărci din industria auto, dar este mult mai dificilă şi are un impact şi mai mare pentru producătorii de supercaruri cum este Lamborghini. Trebuie să reduci emisiile dar, pe de altă parte, nu vrei să pierzi din performanţă. Aşa încât este o provocare imensă pentru noi”, a spus Winkelmann.

Guvernele din întreaga lume au început să propună diferite termene limită, precum 2030, pentru scoaterea din producţie a automobilelor cu combustie internă, pentru a putea să îşi atingă obiectivele de mediu.

Însă pentru producătorii de supercaruri abandonarea motoarelor cu combustie internă este atât o provocare tehnică cât şi una emoţională. Zgomotul unui motor de 12 cilindri este o componentă crucială a mărcii Lamborghini, la fel ca şi stilul agresiv al automobilelor produse de constructorul italian.

Din punct de vedere tehnic, bateriile litiu-ion nu oferă autovehiculelor o autonomie mare de rulare la viteze mari. “Trebuie să definim ce înseamnă caracterul sportiv în noua eră a automobilelor electrice. Autonomia este o prioritate de top. Acesta este un aspect la care va trebui să lucrăm”, a apreciat Stephan Winkelmann.

CEO-ul de la Lamborghini a mai spus că primul model electric al mărcii va avea patru locuri şi două uşi, însă configuraţia exactă a vehiculului nu a fost încă finalizată. „Lucrăm deja la acest pas următor”, a menționat Winkelmann.

În primul trimestru al acestui an Lamborghini a livrat un număr record de vehicule, în creştere cu 25% în ritm anual. Cifra de afaceri a crescut cu 5,4% până la 509 milioane de euro.

– Lamborghini Huracan STO prezentat la București
– Anul pandemiei, cel mai profitabil din istoria Lamborghini

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top