Test drive – Land Rover Range Rover Evoque Coupe SD4

Land Rover Range Rover Evoque Coupe

Cea mai nouă creaţie de la Land Rover, Range Rover Evoque, este un HIT pe roţi, un SUV compact premium care pune probleme nu doar concurenţei directe, ci şi altor modele din clase diferite.

  • Design exterior unic
  • mixt optim de performante on/off road
  • interior spectaculos si de calitate
  • Ergonomia ecranului central touch screen
  • vizibilitate prin luneta
  • diesel cam zgomotos in comparatie cu concurenta

Evoque, maşină de senzaţie care a stârnit ropote de aplauze şi admiraţie, reprezintă noua provocare în clasa SUV compact. Este declaraţia de curaj a producătorului Land Rover, un nume cu rezonanţă în rândul maşinilor premium 4×4. Evoque are o misiune dificilă, deşi pentru el poate fi uşor de atins, aceea de a deveni cel mai bine vândut model Land Rover contemporan. Şansele să atingă acest obiectiv sunt foarte mari, având de partea sa un design revoluţionar, un interior de top şi tehnologie de ultimă generaţie.

Greu de trecut cu vederea

Încă de la apariţia primelor fotografii oficiale am pariat pe Evoque ca având cel mai reuşit design din clasa sa. Aşteptările mi-au fost depăşite de versiunea coupe în combinaţie de roşu cu plafon negru. Arată senzaţional, lucru confirmat de privirile contemplative a celorlalţi participanţi la trafic. Trăiesc aceleaşi vremuri ca atunci când am scos pe stradă primul X6 în România şi când geamurile faţă purtau „numeroase urme de curiozitate“. Arată ca un Range la scară redusă, dar cu personalitate distinctă. Este asemeni unui acrobat scund, cu un corp bine lucrat şi care poate oferi un show de zile mari. Dimensiunile reduse, garda înaltă, spatele plonjat şi sistemul 4×4 performant îi deschide apetitul pentru clienţii care, până nu demult, se orientau către alte clase. Discutăm despre clienţii de coupe-uri (A5 sau Seria 3 coupe), SUV-uri compacte  (GLK sau Q3/Q5) sau, de ce nu, clienţii de X5 sau ML.

Cuvintele frumoase se potrivesc şi interiorului revoluţionar pe care îl consider cel mai bun din segment. Este singurul model din clasă care oferă o poziţie de condus autoritară, dar în acelaşi timp sportivă, păstrând nealterată celebra „Land Rover command position“. În ciuda dimensiunilor compacte, spaţiul interior este în limita superioară a clasei, fiind la acelaşi nivel cu cel din Mercedes-Benz GLK şi o idee mai mare decât cel din BMW X1. Surpriza plăcută se păstrează şi când vine vorba de materialele folosite, paleta de culori, ergonomie sau layout. Show-ul este întregit de monitorul cu funcţie „dual view“, plafonul panoramic, scaunele cu design futurist şi silueta conceptului LRX stilizat proiectatăluminos de oglinzile retrovizoare, funcţie care pur şi simplu a creat isterie în rândul audienţei.

Dinamic …

… noul Evoque pariază pe cartea sportivităţii şi bine face. Oferta de motorizări include două unități diesel și una pe benzină, modelul testat fiind echipat cu propulsorul diesel de 2.2 litri şi 190 CP şi cutia automată cu 6 trepte. Acesta este adus la viaţă printr-o simplă apăsare de buton, moment în care ronţăitul specific motorului diesel îşi face simţită prezenţa. Uşor zgomotos în primele minute de funcţionare, îşi pierde din grai după numai câţiva km, dar revine pe sunete dacă acul turometrului depăşeşte 3.000 rpm. Direcţia este în tandem cu pornirile sportive, incisivă şi cu suficient feedback. Deşi inginerii au rămas la cutia de viteze automată cu 6 trepte (noul XF cu acelaşi motor beneficiază de cutia automată ZF cu 8 trepte), aceasta  este plăcută în utilizare şi rapidă pe retrogradări.

Pe drumurile patriei Evoque este surprinzător de confortabil pentru o maşină echipată cu jante de 20“ şi talon de 45, însă devine zgomotos când trece peste denivelările scurte. În teren accidentat, Evoque se poate folosi cu success de celebrul Terrain Response, un sistem care îţi oferă diferite moduri de lucru în funcţie de suprafaţa de rulare – Normal, Grass/Gravel/Snow, Mud and Ruts, şi Sand. Teoretic, dar şi practic, Evoque este cel mai bun SUV compact în off road, dar pot paria că foarte puţini clienţi îl vor pune la încercare în astfel de condiţii vitrege. Cu siguranţă însă se vor bucura de cel puţin două moduri – cel pentru iarnă şi modul dinamic. După aproape 1.000 de km parcurşi la bordul lui Evoque, mă înclin şi salut modelul care stabileşte noile standarde în clasa sa.

Date tehnice: Land Rover
Range Rover Evoque
Sasiu si caroserie
Motorizare 2.2 SD4
Nr. usi/locuri 3/4
Masa proprie/totala [kg] 1630/1900
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4335/1900/1635
Ampatament
Volum portbagaj [l] 420 (1445)
Motor si transmisie
Tip motor 2.2 SD4
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 2179
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 140(190)/3500
Cuplu max. [Nm/rpm] 420/1750
Cutie de viteze Automata/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 200
0-100 km/h [s] 10
Consum urban/extra/mixt //5.7
Emisii CO2 [g/km] 149

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top