Apariție nouă, dar cu o bază serioasă în spate, Evoque este un demn urmaș al primului SUV de lux din istorie, Range Rover.
- Exterior spectaculos
- calitate buna a interiorului
- capacitati surprinzatoare de trecere in teren dificil
- Consum destul de mare pentru versiunea pe benzina
- suspensie cam zgomotoasa
Apărut în primă instanță ca un model exclusivist în curtea Land Rover în anul 1970, Range Rover s-a bucurat de un succes veritabil ce l-a propulsat la statutul de simbol. După un prim descendent reprezentat de RR Sport, la 41 de ani distanță a intrat în producție un baby RR, exclusivistul Evoque. O prezență remarcabilă, desenul său stârnind pasiuni pe oriunde-ai trece; n-are cum să-ți rămână indiferent, iar dac-ai îndrăzni să-l cataloghezi altfel decât frumos ai avea de înfruntat furia feminină măsurabilă pe scara Victoria Beckham.
La interior poposești într-o atmosferă britanică, rafinată, cu materiale dintre cele mai bune, pentru care ecologiștii convinși te-ar pedepsi crunt. Atenție însă în momentul în care configurezi un Evoque pentru că tare-i mai șade bine cu „de toate“, deci costurile de echipare nu sunt de neglijat.
E limpede că atunci când semnezi un cec cu greutate ai și pretenții de performanță, tocmai de aceea am ales pentru voi în test un motor cu intenții sportive. Este vorba de un supraalimentat pe benzină de 2 l cilindree, care te face peste noapte proprietarul unei herghelii de nu mai puțin de 240 de cai frumoși.
Asocierea dintre Evoque și această unitate este reușită, asigurând șoferului rezerve de putere apreciabile. Fără să dea pe nimeni pe spate neapărat, această versiune contribuie la imaginea de ansamblu, de rafinament. Consumul este mai rebel decât datele oficiale de 8,7 l/100 km (10,6 l în test), mai ales că transmisia automată, deși foarte atent reglată, nu oferă decât șase rapoarte.
Ca și ținută de drum Evoque stă lăudabil, sașiul având un reglaj destul de permisiv pentru a garanta atât savurarea puterii de sub capotă, dar și atenție pentru integritatea fizică a ocupanților, suspensia fiind confortabilă, chiar dacă ceva mai gălăgioasă. Direcția impresionează, și nu neapărat că este revoluționară față de concurenți, cât este față de alte modele Land Rover, deci primește un plus. Evoque tinde să se tranforme în concept de lifestyle, un purtător de cuvânt mut pentru utilizator; un accesoriu de dimensiuni considerabile. Pe care dacă ți-l permiți, te-aș cataloga norocos!
Date tehnice: | Land Rover Range Rover Evoque |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 Si4 |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1520/2350 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4355/1900/1625 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 550 (1445) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 Si4 |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1999 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 177(240)/5500 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 340/1750 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 217 |
0-100 km/h [s] | 7.6 |
Consum urban/extra/mixt | 11.9/6.9/8.7 |
Emisii CO2 [g/km] | 199 |