Prin lansarea modelului Cruze, Chevrolet da o noua interpretare clasei compacte, oferind mult – design revolutionar, interior spatios si bine echipat, un nivel ridicat de siguranta – pentru putin.
- Spatiu interior
- dotari standard
- Performante propulsor
- Mici derapaje la nivel de finisari
Considerat, până nu demult, un actor cu rol secundar în segmentul B (din care fac parte, printre altele, Skoda Octavia sau Renault Megane), Chevrolet înlocuiește sedanul Lacetti cu un model complet nou, Cruze. Statutul mărcii s-a schimbat radical cu ajutorul noului model care și-a susținut examenul pentru rolul principal pe șoselele din nordul Spaniei. Pentru noi, jurnaliștii, acest examen a însemnat peste 200 km parcurși la bordul lui Cruze, echipat cu cele trei motorizări: două pe benzină (1.6/113 CP și 1.8/141 CP) și una diesel (2.0/150 CP). Pentru inginerii de la Chevrolet, examenul la care a fost supus Cruze a fost mult mai dur: 1.200.000 km rulați în cele mai variate condiții.
Personalitate puternică
Spre deosebire de concurenții săi din clasă, Cruze are personalitate, acest lucru fiind posibil datoritâ designului de ultimă generație care nu amintește de niciun model prezent pe piață. Cruze este primul model al constructorului care va fi vândut în această formă de coupe cu patru uși pe toate piețele lumii. În cadrul testului, din paleta de 11 culori disponibile, cele mai multe priviri au atras culoarea roșie și cea albă.
Bine știut, bine făcut
La interior, Cruze seamănă izbitor cu Insignia, acest lucru nefiind tocmai rău. Cine nu-și dorește un interior studiat, dar la un preț considerabil mai mic? Acesta a fost totodată unul dintre cele mai controversate interioare în care am intrat. La prima vedere, reușește să ia ochii printr-o cromatică ușor agresivă și elemente din senzație, precum bord îmbrăcat în material textil sau cu imitație de piele. Am remarcat spațiul mare oferit pasagerilor precum și scaunele foarte bine profilate pentru șofer și pasagerul din față. Dar nimic nu rivalizează cu nivelul ridicat de dotări pe care îl asigură Cruze chiar și în varianta standard cu motor de 1.6 l benzină: aer condiționat, ABS/ESP+TCS, 6 airbaguri, oglinzi încălzite, închidere centralizată, alarmă, și lista poate continua.
Versiunea superioară de echipare, care costă cu doar 700 euro mai mult, oferă în plus comenzi audio pe volan, senzori de parcare, jante din aluminiu, volan și schimbător în piele etc. Cei care doresc dotări de lux precum aer condiționat automat, senzori de ploaie sau cruise control sunt nevoiți să opteze pentru una dintre motorizările de 1.8 l benzină sau 2.0 diesel. Pentru mai mult confort, puteți comanda opțional trapă electrică (600 euro) sau sistem de navigație (1.150 euro).
Siguranța primează
Fiind un automobil care se adresează în special familiștilor convinși, Cruze pune la loc de cinste securitatea pasagerilor, oferind dotări standard care la modelele concurente sunt trecute pe lista opționalelor: airbaguri cortină, pedalier pliabil în caz de accident, zone de deformare în faţă şi în spate care absorb forţa de impact etc.
[_newpage_]
Interesant este și sistemul SDM (Sensing and Diagnostic Module), care controlează declanşarea airbagurilor şi pretensionării centurilor de siguranţă în funcţie de informaţiile primite de la senzorii integraţi în bara de protecţie faţă şi montantul B. Aceștia determină gravitatea impactului, punctul în care se produce, precum și combinaţia care trebuie să declanşeze airbagurile frontale şi/sau cele laterale, airbagurile de tip cortină şi pretensionatoarele. De exemplu, airbagurile laterale sunt declanşate mai rapid decât cele frontale, iar sistemul SDM le acţionează într-un interval de 5 milisecunde în cazul unei coliziuni cu alt autovehicul în mișcare şi de 15 milisecunde în cazul unui impact care se produce la o viteză mai mică, ca în cazul alunecării şi lovirii unui copac sau a unui stâlp de pe marginea drumului.
Cu dragoste din Europa …
Cruze este este primul autovehicul Chevrolet care are şasiul dezvoltat şi testat pe drumurile din Europa. Astfel, acesta răspunde diferitelor stiluri de conducere şi unor drumuri de mare diversitate, rulând peste 1.200.000 de km în cadrul testelor preliminare lansării. Tehnic vorbind, Cruze împrumută elemente de la modele mai scumpe, aici notând bucşele suspensiilor hidraulice şi sub-cadrul frontal „izolat”.
… pentru Europa
Tehnica de ultimă generație (inclusiv noua platformă care va fi folosită și pe generația viitoare de Opel Astra) nu face decât să contureze un model special creat pentru drumurile și necesitățile europenilor. Pentru cultura și specificul românesc, cel mai bine se potrivește motorizarea de 2.0 l diesel și 150 CP, care poate fi achiziționată în România la prețuri începând cu 16.265 euro cu toate taxele incluse. În cadrul testului organizat, aceasta a fost foarte apreciată, fiind totodată și cel mai puternic propulsor al lui Cruze.
Dacă motorizările pe benzină pot fi echipate și cu transmisie automată cu 6 trepte, pentru diesel există doar varianta de cutie manuală cu 5 trepte. Deși oferă doar trei propulsoare, acestea sunt echilibrate și economice. Ambele motoare pe benzină sunt echipate cu sincronizare variabilă a supapelor, atât în partea de admisie, cât şi în cea de evacuare. Indiferent de motor sau cutia de viteze aleasă, Cruze este genul de mașină care se pretează pentru deplasările lungi, asigurând confort, nivel redus de zgomot și consum mic de carburant.
Raport imbatabil
În plină criză financiară, oportunitățile sunt la mare căutare, iar Chevrolet Cruze este una dintre ele. Cu un raport imbatabil preț/ceea ce oferă, Cruze este o afacere pentru cei care urmăresc un model nou, la un preț considerabil mai mic decât al concurenței.
Date tehnice: | Chevrolet Cruze |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.6 i |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1270/1785 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4535/1795/1380 |
Ampatament | 2680 |
Volum portbagaj [l] | 450 (450) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.6 i |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1595 |
Sistem alimentare | injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 83(113)/6400 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 153/4200 |
Cutie de viteze | Manuala/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 185 |
0-100 km/h [s] | 12.4 |
Consum urban/extra/mixt | 11.2/5.8/7.8 |
Emisii CO2 [g/km] | 159 |