Test drive de lansare internationala Citroen C-Elysee

Citroen ne-a demonstrat prin gama DS că poate atenta la premium, iar cu ajutorul noului model C-Elysee îşi încearcă forţele în segmentul “smart buy”- maşini accesibile, robuste şi cu un raport excelent preţ/ceea ce oferă.

  • Pret de achizitie convenabil
  • oferta generoasa de spatiu
  • Motorizari pe benzina depasite tehnologic
  • insonorizare generala modesta

Asistăm în acest moment la două tendinţe în industria auto: una de tehnologizare a automobilului şi a doua de oferire a unui raport cât mai bun între preţul cerut şi ceea ce oferă. Cum am mai scris în nenumărate rânduri, nu este greu să construieşti maşini scumpe când bugetul îţi permite, însă adevărata provocare este să construieşti maşini la un preţ accesibil şi care să mai şi surprindă, în mod pozitiv, clienţii.

Citroen este producătorul care s-a orientat către ambele direcţii, propunând în acelaşi showroom o vitrină tehnologică pe roţi intitulată DS5 Hybrid alături de noul model de buget C-Elysee. Acesta din urmă este şi motivul deplasării mele până la Barcelona – trebuia să descopăr cum se conduce C-Elysee şi dacă este o afacere bună. Spun afacere deoarece a fost prezentat publicului ca fiind un model care ţine cu bugetul familiei şi asta fără a neglija aspecte precum design, dotări sau spaţiu interior.

Barcelona este o alegere înţeleaptă când vine vorba despre lansarea unui nou model care pune accentul şi pe design, şansele să asortezi cu oraşul un model croit în pauza de masă fiind minime. Trebuie să recunosc că C-Elysee se integrează bine în peisaj, caroseria în trei volume ducându-mă cu gândul la vacanţă. Este un model desenat de la zero, cu identitate proprie şi care doreşte să impresioneze şi prin forme. Singurele emoţii vin din partea din spate unde stopurile au fost încadrate destul de brutal, senzaţie care planează însă doar dacă îl priveşti cu mare atenţie.

De la 10.900 euro cu TVA

În rest, avem dimensiuni generoase care nu reuşesc să ascundă un interior ce are ca scop principal un spaţiu cât mai generos atât pentru pasageri, cât şi pentru bagajele acestora. Pentru o maşină a cărui preţ porneşte de la 10.900 euro cu TVA, consider că exteriorul este o mare reuşită. Interiorul urmează aceleaşi linii, dar aduce şi mai multă sobrietate. Acesta a fost conceput cu gândul de a fi cât mai uşor de întreţinut şi fără artificii inutile. Planşa de bord dreaptă, ergonomia comenzilor, materialele rezistente mă fac să pariez că o să-şi păstreze luciul şi peste 10 ani de utilizare.

Asta şi pentru că inginerii Citroen au înlocuit clipsurile de prindere cu şuruburi, şansele ca anumite elemente să vibreze sau să producă sunete parazite fiind reduse la minimum. Surprinde plăcut şi prin oferta generoasă de spaţiu mai ales pentru locurile din spate, graţie celui mai mare ampatament din segment – 2,65 m.
Designul spaţios al cabinei nu are niciun impact asupra volumului portbagajului, acesta măsurând 506 litri şi având o bună compartimentare. Rabatarea banchetei poate mări posibilităţile de transport, însă suprafaţa rezultată nu este perfect plană. Confortul la bord este asigurat şi de dotări precum sistem de aer condiţionat cu afişaj digital, senzori de parcare spate, pilot automat/limitator de viteză, sistem audio compatibil MP3 şi kit hands-free prin Bluetooth. Se poate opta şi pentru echipamente high-tech concepute special pentru nevoile ţărilor în care se vinde, precum parbriz încălzit pentru Rusia şi Ucraina. Pentru ţările calde, atenţia s-a concentrat către sistemul de aer condiţionat, care include funcţia „Max” pentru răcire rapidă. Aceste echipamente vor fi completate, în următoarele luni, de navigaţie GPS cu touchscreen, cameră pentru marşarier, acces şi pornire handsfree.

4 milioane de km de teste

Cu puţin timp în urmă, un constructor consacrat în rândul camioanelor afirma că noul său model pick-up a fost testat 4 milioane de km înainte de lansare. Ei bine, Citroen a făcut acelaşi lucru cu noul C-Elysee, un lucru îmbucurător pentru un autovehicul destinat familiei şi nu muncii câmpului. Testele s-au desfăşurat în condiţii variate, inclusiv în România, rezultatul final urmând să primească sau nu OK-ul presei. În prima zi de teste am condus motorizarea pe benzină de 1,6 litri şi 115 CP, un propulsor îmbunătățit. Trecând dincolo de poziţia de conducere uşor înaltă şi scaunele o idee prea tari pentru gusturile mele, C-Elysee 1.6 benzină s-a dovedit plăcut în exploatare, cu o suspensie setată spre confort. Direcţia nu este punctul său forte, însă elasticitatea propulsorului, da! În România, cu siguranţă cel mai bine vândut propulsor o să fie cel de 1.2 litri şi 72 CP, motorizare care nu a fost disponibilă în acest test, dar pe care promitem să o testăm în ţară.

Pariul 1.2 l şi 72 CP

Noua generaţie de propulsoare a fost concepută pentru performanţă optimă (72 CP, cuplu de 110 Nm de la 3.000 rpm), consum redus de carburant (de la 5 l/100 km şi 115 g/km de CO2, o îmbunătăţire cu 22% faţă de motorul 1.4i pe care îl inlocuieşte) şi fiabilitate, chiar şi în cele mai severe condiţii. A doua zi de teste a fost rezervată motorizării diesel, tot de 1,6 litri, dar care oferă 92 CP.

Vioi chiar şi în prima parte a turometrului, acest motor şi-a demonstrat nu doar fiabilitatea în decursul anilor, ci şi cele mai bune valori de consum – în test consumul mediu afişat de computerul de bord a fost de numai 4,6 litri/100 km.

Atât pe autostradă, cât şi pe drumurile cu viraje, am remarcat atenţia acordată insonorizării, dar şi manevrabilitatea care poate fi încadrată în limita clasei.
Cea mai mare surpriză a venit de la setarea suspensiei care este tăcută chiar şi atunci când abordezi denivelări mai pronunţate, şi asta fără „a vărsa” pe virajele atacate cu mai mult curaj.

Nivelul de siguranţă este dat de sisteme precum ABS sau ESP, dar şi cele până la şase airbaguri disponibile în funcţie de ţară. Robusteţe, spaţiu din belşug, preţ de achiziţie convenabil, sunt atributele care îl recomandă pe C-Elysee ca fiind o maşină cinstită, care îţi oferă chiar mai mult decât plăteşti. Şi, poate cel mai important, te bucuri şi peste câţiva ani pentru ce plăteşti acum!

Date tehnice: Citroen
C-Elysee
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.2 VTi
Nr. usi/locuri 4/5
Masa proprie/totala [kg] 1065/
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4427/1748/1466
Ampatament
Volum portbagaj [l] 506 ()
Motor si transmisie
Tip motor 1.2 VTi
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1199
Sistem alimentare injectie multipunct
Putere max. [kW(CP)/rpm] 53(72)/5500
Cuplu max. [Nm/rpm] 110/3000
Cutie de viteze Manuala/5
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 160
0-100 km/h [s] 15.9
Consum urban/extra/mixt 7/4.3/5.3
Emisii CO2 [g/km] 124

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top