Construit în Europa pentru Europa, Hyundai ix 35 ridică din nou ştafeta în clasa sa, oferind: 5 ani garanţie integrală, transmisibilă şi fără limită de kilometri, 5 ani asistenţă rutieră şi 5 ani verificări tehnice periodice.
- Pret avantajos
- dotari standard cuprinzatoare
- Putine motorizari
- etajarea transmisie manuale pentru motorul pe benzina
Deşi nu are o experienţă de invidiat în construcţia de automobile 4×4, numărul mare de unităţi Hyundai comercializate a arătat că marca a găsit soluţia câţtigătoare. Timp de mai mulţi ani, piaţa de SUV-uri din România a fost constituită din Tucson, Santa Fe şi … restul. Pur şi simplu, concurenţa nu avea replică. Vremurile s-au schimbat, majoritatea constructorilor au aruncat în arenă SUV–uri din ce în ce mai capabile, iar Hyundai a reacţionat.
Cel mai nou membru al familiei şi totodată înlocuitorul lui Tucson poartă numele de ix 35 şi are o misiune dificilă: să menţină şi anul acesta marca pe podium. După aproape 700 km la bordul noului ix35, pot spune că sansele sunt foarte mari.
Punctul pe i
Cum era de aşteptat, ix35 a îmbrăţişat aceeaşi tendinţă lansată de conceptul ix-onic, rezultatul fiind un SUV compact care mizează pe sportivitate şi agresivitate fără a neglija eleganţa şi bunul gust. Gurile rele spun că, din anumite unghiuri, se aseamănă destul de mult cu Ford Kuga, acesta nefiind tocmai un lucru rău.
Cert este că designul lui ix35 aduce un aer proaspăt şi este considerabil mai reuşit decât al lui Tucson, modelul pe care îl înlocuieşte. Pe stradă, se încadrează în limita SUV-urilor compacte, atât prin design cât şi prin dimensiuni.
Punctul pe z
Interiorul nu frapează prin materiale sau îmbinări, mai ales când ne referim la versiunea de 25.000 de euro fără TVA, ci prin layout-ul bordului care are la bază litera Z şi multitudinea de dotări demne de o clasă superioară. Partea bună este că aceleaşi materiale şi îmbinări le găsim şi la varianta standard de 15.900 euro fără TVA.
Ambianţa este plăcută, cu o uşoară influenţă high tech, monotonia lipsind cu desăvârşire. Surpriza vine de la raportul excelent preţ/dotări. Astfel, pentru 15.900 euro plus TVA primeşti un motor de 2.0 l benzină, 166 CP, Euro 5, asezonat la un pachet generos de dotări: ABS, ESP, asistenţă la urcarea şi coborârea pantelor, aer condiţionat manual, airbag şofer şi pasager, airbag-uri laterale şi cortină, senzor de blocare a uşilor în mers, computer de bord, linie audio premium cu radio, CD, MP3, RDS, ceas, 4 boxe, 2 twetere, USB şi aux, închidere centralizată, servodirecţie electrică etc.
Cei mai pretenţiosi pot alege dotări opţionale precum: sistem de navigaţie, tapiţerie din piele, scaune încălzite, cameră pentru mersul cu spatele sau trapă panoramică. Astfel, preţul poate ajunge până la 25.000 euro fără TVA.
Punctul pe diesel
Noul ix 35 este disponibil atât pe benzină (2.0 l şi 166 CP), cât şi diesel (tot 2l, dar în două trepte de putere – 136 CP şi 184 CP). Dacă designul lui Tucson ne duce cu gândul la teren uşor accidentat, liniile lui ix 35 ne îndrumă spre mall sau borduri abordate cu mare grijă.
Vorbim despre un model pentru care sistemul de tracţiune integrală, diferenţialul blocabil şi garda la sol au trecut pe locul secund. Şi este o abordare firească, dacă întrebăm posesorii de Tucson de câte ori s-au încumetat pe un traseu de off road în versiunea light. Cât despre motorizările, recomand varianta diesel, echipată cu cutie automată. Benzina de 2.0 l nu este pe măsura astepătprilor (166 CP pentru 1.535 kg), din cauza etajării treptei a treia, care refuză să ţină cu şoferul (trage doar de la 80 km/h până la 100 km/h), repriza 60-110 km/h fiind cel mai des folosită pe drumurile din România.
În schimb, numai de bine despre varianta diesel, care face casă bună cu tracţiunea integrală permanentă şi cutia automată, ambele disponibile opţional. Pe şosea se comportă peste media SUV-urilor compacte, plusând decisiv la capitolul confort, consum de carburant şi antifonare, iar în off road tracţiunea integrală şi noile sisteme de asistenţă funcţionează corect, abilităţile fiind limitate parţial doar de garda mică la sol.
ix-ul cu surprize
Aşa cum am anticipat, noul ix35 este o surpriză plăcută, remarcându-se printr-un design de ultimă generaţie, interior bine echipat şi o dinamică pe gustul clienţilor de SUV compact. Cât priveşte motorizările, optaţi pentru un diesel cu cutie automată şi nu veţi fi dezamăgit.
Date tehnice: | Hyundai ix35 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | CRDI |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1500/2134 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4441/1825/1670 |
Ampatament | 2640 |
Volum portbagaj [l] | 410 (1515) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | CRDI |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1995 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 100(136)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 320/2000 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 194 |
0-100 km/h [s] | 10.2 |
Consum urban/extra/mixt | 6.7/5.1/5.7 |
Emisii CO2 [g/km] | 149 |