Kia foloseşte tehnica şi notorietatea lui c’eed pentru a crea încă un model în segmentul B, ce se alătură lui Rio şi Soul. Construită în Europa, Venga a fost lansată și în România.
- Evolutie pozitiva la nivel de exterior
- Spatiu interior/versatilitate
- Scumpa in echiparile de top
- Materiale si finisari perfectibile
Aspectul practic, raţiunile de ordin economic şi dimensiunile ajunse prea mari ale clasei compacte – preferata europenilor, a dus la reorientarea unei clientele importante către MPV-urile mici, aşa că Venga şi-a propus să lovească exact acolo unde trebuie.
Caroseria spaţioasă de tip monovolum, designul îndrăzneţ puternic ’’europenizat’’ şi o serie de motoare economice sunt principalele arme cu care Venga speră să se remarce pe o piaţă tot mai aglomerată. Prima impresie legată de aspectul exterior este laudativă. Kia a depăşit era modelelor anoste, lipsite de personalitate şi a realizat încă un model… simpatic.
Premiul iF pentru design de produs este o confirmare că designul coreean made in Europe a început să dea roade. Caroseria bine proporţionată oferă un acces bun în habitaclu, cei mai mulţumiţi de acest aspect fiind pasagerii locurilor din spate, ce se bucură de un unghi foarte bun de deschidere a portierelor. Tot locurile din spate sunt şi beneficiarele unei banchete fracţionabile ce permite în plus culisare faţă-spate de 130 mm, dar şi rabatarea printr-o singură mişcare, fără înlăturarea tetierelor.
Interiorul este spaţios şi ergonomic şi posedă un grad mare de personalizare, mai multe nuanţe şi texturi fiind disponibile. Plasticul prezent în cantăţi mari nu are însă calitatea aşteptată, iar finisajele sunt perfectibile, aşa că rămâne de văzut dacă europenii vor tolera sau nu acest neajuns. Portbagajul este spaţios şi oferă un volum cuprins între 314 şi 570 litri, în funcţie de poziţia banchetei spate şi poate ajunge la un maxim de 1.253 litri dacă aceasta este rabatată.
Vizibilitatea este în general bună, singurul minus fiind dat de montanţii parbrizului, ce îngreunează condusul în viraje. Fiindcă posedă o platformă tehnică preluată de la c’eed, Venga se prezintă bine din punct de vedere dinamic. Suspensia este confortabilă, ruliul moderat, iar maşina dispune de o agilitate satisfăcătoare, potrivită pentru această clasă.
Pentru că am condus motorizarea cea mai slabă din gamă, nu m-am aşteptat la performanţe de top, iar lucrul acesta s-a confirmat repede de către cei 90 CP. Cuplat la o cutie de viteze manuală cu cinci rapoarte, motorul aspirat devine vioi abia după 4.000 rpm, însă se recomandă a fi silenţios şi economic dacă este exploatat în afara acestui regim. Paleta de motorizări cuprinde şi un motor pe benzină mai puternic, de 1.6 litri şi 125 CP, dar şi două diesele, de 1,4 şi 1,6 litri, cu două versiuni de putere fiecare (77/90 CP şi 115/128 CP).
Cu multiple avantaje oferite de caroseria monovolum şi platformă tehnică de succes, Venga are suficiente arme pentru a declanşa o cruciadă împotriva compactei tradiţionale, singurele inconveniente pentru acest scop fiind preţul cam mare pentru echipările de top şi paleta de motorizări limitată.
Date tehnice: | Kia Venga |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.4 i |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1180/1710 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4070/1765/1600 |
Ampatament | 2615 |
Volum portbagaj [l] | 314 (1253) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.4 i |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1396 |
Sistem alimentare | injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 66(90)/6000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 137/4000 |
Cutie de viteze | Manuala/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 168 |
0-100 km/h [s] | 12.8 |
Consum urban/extra/mixt | 7.5/5.5/6.2 |
Emisii CO2 [g/km] | 136 |