Accesorii

A fost patentat laserul care curăță parbrizul

Printre patentele inovative pe care le-a depus în Statele Unite, Tesla a mai strecurat unul de-a dreptul uimitor. Laserul care curăță parbrizul este, acum, ”la liber” și poate fi dezvoltat și introdus în producție de orice companie auto.

Studiu de caz: cobori dimineața la mașină și găsești parbrizul plin de ”noroc” de la guguștiucii din copac. După ce te enervezi și-ți trece, ai două soluții. Fie lași totul acolo, intact, să acționeze ca o amuletă și pui un bilet la Loto, fie te apuci să freci la mizerie până se curăță. Doar că un găinaț uscat e foarte greu de îndepărtat.

Laserul care curăță parbrizul, ”la liber”

Așa că Tesla îți sare în ajutor. Producătorul a patentat la USPTO, în Statele Unite, un sistem automat, menit să curețe parbrizul fără apă și fără frecare. Patentul a fost depus în 2019, dar din 2021 e ”la liber” și poate fi dezvoltat de orice altă companie. Cum arată și cum funcționează? Iată ce zice textul atașat cererii de brevetare.

”Un astfel de sistem de curățare pentru vehicul include un ansamblu optic care emite un fascicul laser care iradiază o zonă de pe un panou din sticlă al vehiculului, un circuit de detectare a resturilor care localizează murdăria acumulată, și un circuit de control.”

Circuitul de control calibrează un set de parametri asociați cu fasciculul laser emis de ansamblul optic al sistemului. În funcție de detectarea resturilor acumulate pe panoul din sticlă, sistemul calibrează și controlează un nivel de expunere a fasciculului laser. Penetrarea fasciculului laser este mai mică decât grosimea sticlei și îndepărtează resturile acumulate.

➡ Iată cum funcționează ștergătorul magnetic de parbriz de la Tesla! 💡

Este o idee interesantă, care poate rezolva elegant una dintre cele mai agasante probleme ale șoferului. E drept, ar fi fost mai interesant dacă utilitatea ar fi fost extinsă și la suprafețele vopsite. Pentru că și capota, și plafonul sunt ”în aceeași găleată”, deci ar fi util ca și ele să fie curățate. Doar că, din motive de protecție a lacului, este imposibil. Acum, rămâne de studiat ce se întâmplă dacă se defectează unitatea de calibrare și aruncă cu raze laser haotic spre ochii șoferului.

via insideevs

Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

O breșă de securitate a dus la dezvăluirea datelor personale ale utilizatorilor a 800.000 de mașini Volkswagen

Informații primite, verificate și, ulterior, dezvăluite de publicația germană Der Spiegel arată că date personale ale utilizatorilor a circa 800.000…

2 ore în urmă

Test Microlino – Oac, oac, diri-diri-dam

Un brotac și o broscuță își dau umeri, căutând celebritatea în trafic. Culmea, nici n-au nevoie să se lupte, pentru…

o zi în urmă

Test cu măsurători Honda CR-V PHEV

A șaptea generație a Hondei CR-V reprezintă cheia care deschide toate inimile. Poate rula 73 km fără emisii, consumă puțin…

2 zile în urmă

Piața mașinilor noi din România a depășit pragul de 150.000 de unități în 2024

Înmatriculările de mașini noi din România au depășit la finalul lui 2024 pragul de 150.000 de unități grație unei luni…

3 zile în urmă

Test Volkswagen Passat – Preacinstitul

    A fost certat cu legea, dar s-a pocăit, ajungând acum să le predea tuturor lecții de conduită și…

4 zile în urmă

Un singur model Dacia pierde teren pe piața europeană în 2024

Modelele mărcii Dacia au fost cumpărate în 522.013 de exemplare în primele 11 luni din 2024, Sandero fiind mașina care…

6 zile în urmă