Continuând tema FIAT-urilor 500 cu mai multă putere decât și-ar fi imaginat cineva vreodată că este posibil pe care am început-o cu puțin timp în urmă, îți prezentăm acum ceva care face cei 331 CP ai mașinii modificate de Pogea Racing să pară o nimica toată.
Donatorul pentru Lazzarini nu a fost un Abarth 500, ci un FIAT 500 obișnuit și asta pentru că legătura dintre produsul final și oricare model FIAT sau Abarth este una pur teoretică. Practic, e o mașină complet nouă acoperită de o caroserie care aduce aminte de mașina din clasa mini de la FIAT.
Ceea ce o face cu adevărat monstruoasă este motorul V8 de 4,5 litri împrumutat de la un Ferrari 458 Italia și montat în spatele celor două (și singurele) scaune din față. Dacă te gândești la Clio V6, îți dai seama că nu e prima oară când un motor supradimensionat își face loc în mijlocul unui hatchback, numai că acolo și motorul era mai mic, și mașina mai mare.
Puterea dezvoltată de motorul V8 este de 550 CP, însă Lazzarini afirmă nonșalant că există posibilitatea de a o crește până la 730 CP cu ajutorul unui kit turbo. În condițiile în care mașina cântărește doar 850 kg, ajunge periculos de aproape de acel raport putere-masă de 1:1.
Evident, au fost necesare niște modificări pentru a-i face loc noului pasager cele mai notabile (și evidente) fiind mărirea ecartamentului cu 350 mm în spate și 250 mm în față. De asemenea, a fost nevoie și de un ampatament mai mare pentru putea acomoda și cutia de viteze, așa că spațiul dintre axe a crescut și el cu 350 mm.
Lazzarini spune că întregul ansamblu din spatele mașinii – suspensia, diferențialul, cutia de viteze și transmisia – este luat și el cu totul de la supercarul italian, de unde și observația de mai devreme că mașina este un soi de hibrid, de Frankenstein care doar încearcă să semene cu mult mai simpaticul FIAT 500.
Partea cea mai amuzantă este că italienii sunt dispuși să și construiască așa (dar nu mai mult de unul singur) ceva dacă se va ivi un doritor suficient de curajos (nebun?) să-și dorească așa ceva. Ah, și ar mai fi și problema prețului. Costul estimat este de 550.000 de dolari (aproximativ 520.000 de euro). Păi, cu banii ăștia poți să-ți cumperi mai mult de o osie, un motor și o transmisie de Ferrari 458 Italia…
PS
Sper că apreciezi faptul că nu am făcut nicio referire la eleron, deși nu a fost ușor.