Conceptul de range extender nu este ceva nou, dar cu Leapmotor C10 REEV se întrezărește un nou orizont: cele mai bune caracteristici ale electricelor pure, de exemplu în ceea ce privește spațiul interior și confortul rulării, însă fără problemele critice ale reîncărcării. Astfel, mașina poate fi considerată un plug-in cu funcții (mult) extinse sau o electrică fără grija reîncărcării. Iar prețul este tentant, în Europa începând de la 37.400 de euro.
Magia benzinei
În esență, C10 REEV are la bază aceeași platformă ca fratele său electric, dar sub capota din față se află un motor 1.5 cu patru cilindri, aspirat natural, în ciclu Atkinson, de 68 CP, care nu este conectat la roți, ci acționează doar ca generator pentru a reîncărca bateria. Propulsia este asigurată de un motor electric cu magnet permanent, de 215 CP și 320 Nm, care antrenează roțile din spate. În mijloc, în podea, se află o baterie de 28,4 kWh utili, care garantează o autonomie medie de 145 km.
Dacă se dorește, aceasta poate fi reîncărcată la 6,6 kW cu curent alternativ și la 65 kW la stațiile de curent continuu, pentru o alimentare de la 30 la 80% în aproximativ 20 de minute. Dar cea mai mare diferență față de range extenderele cunoscute până acum este capacitatea rezervorului de benzină. Aici, generatorul are la dispoziție 50 de litri de benzină, pentru o autonomie declarată de nu mai puțin de 950 km. Așadar, adio anxietate legată de autonomie, chiar și în cazul călătoriilor lungi.
Mult spațiu
La interior, C10 REEV este spațios în raport cu cei 4,70 metri lungime. Datorită ampatamentului de 2,83 metri, în spate există mult loc pentru cap, picioare (podeaua este plată) și umeri. De asemenea adecvată, cel puțin pe hârtie, e și capacitatea portbagajului (400 de litri, formă foarte regulată). Și este plăcut faptul că scaunele sunt foarte moi și confortabile (deși fără prea multă susținere laterală), însă se remarcă acele mici neajunsuri legate de funcționalitate comune și altor BEV-uri. De exemplu, la fel ca la Tesla, oglinzile pot fi ajustate prin comenzile de pe volan, dar mai întâi trebuie să intri în meniul dedicat. Calitate este remarcabilă în ceea ce privește materialele și asamblarea.
Bine „uns“
Când îl conduci și ai bateria încărcată, C10 REEV se simte ca un vehicul electric. Puterea de 215 de cai este dezvoltată lin și uniform (lucru necesar la o astfel de mașină), dar mașina ar putea părea un pic greoaie pentru unii (0–100 km/h în 8,5 secunde). În afară de modul presetat de gestionare a energiei există alte patru, cu ajutorul cărora poți alege câtă energie să păstrezi în baterie înainte de intervenția celor patru cilindri. Motorul funcționează foarte des la turații joase, lucru care se întâmplă mai ales când se merge pe teren plat și dacă nu sunt necesare performanțe maxime. Dacă, pe de altă parte, nivelul bateriei este scăzut și accelerația e apăsată puternic sau sunt abordate drumuri în pantă, atunci motorul termic crește vizibil turația și își ridică puțin vocea.
Și se pare că inginerii de la Stellantis au lucrat serios la suspensii (MacPherson în față și multilink cu trei brațe și jumătate în spate) și la calibrările lor, pentru a adapta comportamentul dinamic și confortul lui C10 la gusturile europenilor.
Și eficiența pare bună, cu un consum (pornind cu bateria încărcată) de aproximativ 20 kWh/100 km și 6 l/100 km.