Leapmotor International schimbă planurile de fabricație a SUV-ului B10 din Polonia în Germania sau Slovacia

Leapmotor B10

Efect al disputelor dintre UE și China pe tema importurilor de mașini electrice, Leapmotor International ar putea schimba locul de asamblare a SUV-ului B10 evitând Polonia, stat care a susținut impunerea taxelor suplimentare.

Compania Leapmotor International, controlată de chinezii de la Leapmotor și grupul Stellantis, a renunțat la planul său de a produce un al doilea model electric la uzina din Polonia, acolo unde a început asamblarea micului vehicul e oraș T03, deja disponibil pe piața europeană.

Citând două surse apropiate Leapmotor International, agenția Reuters scrie că joint-venture-ul ia în considerare utilizarea unei fabrici Stellantis din Eisenach, Germania, care produce modele Opel și/sau a fabricii din Trnava, Slovacia ca locuri alternative de producție pentru crossover-ul electric B10. Stellantis și Leapmotor au refuzat să comenteze.

Schimbarea planurilor de producție ale parteneriatului Leapmotor – Stellantis a fost făcută după ce guvernul chinez le-a cerut producătorilor auto să oprească investițiile mari în țările europene care au susținut impunerea de taxe suplimentare pentru vehiculele electrice produse în China, au declarat cele două persoane.

Așa cum Reuters a menționat anterior, producătorii chinezi de automobile au fost informați pe 10 octombrie 2024, în cadrul unei întâlniri la Ministerul Comerțului din China, că ar trebui să își întrerupă planurile de investiții la scară largă în țările Uniunii Europene care au susținut propunerea.

Polonia se numără printre cele 10 state membre ale UE care au sprijinit decizia de a impune taxe vamale importurilor de vehicule electrice fabricate în China.

Cinci state membre ale UE, inclusiv Germania și Slovacia, s-au opus taxelor, iar alte 12 state membre, printre care și România, s-au abținut de la vot. Noile taxe suplimentare au intrat în vigoare pe 30 octombrie.

Leapmotor International a prezentat viitorul SUV electric B10, de clasă B (segmentul Daciei Duster), la Salonul Auto de la Paris. Compania
a menționat că B10 este primul dintr-o serie de mașini electrice concepute pentru piețele din afara Chinei, inclusiv Europa, pe care le va lansa în următorii ani.

Uzina Stellantis de la Tychy, din Polonia, asamblează în prezent micul model electric T03 cu componente livrate din China. Nu este încă limpede dacă și asamblarea acestuia se află în discuție.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top