Leapmotor, un producător auto chinez relativ necunoscut, este pregătit să își extindă prezența globală printr-un parteneriat strategic cu Stellantis. CEO-ul Zhu Jiangming consideră că această colaborare va permite Leapmotor să avanseze mai rapid decât alți producători chinezi de vehicule electrice, având un impact semnificativ asupra industriei auto globale.
Înființată în 2015, Zhejiang Leapmotor a livrat peste 33.000 de vehicule în primul trimestru al anului 2023, o fracțiune mică în comparație cu giganți precum BYD și Tesla. Cu toate acestea, modelele sale accesibile, cum ar fi crossoverul electric C10 la prețul de 138.800 de yuani (19.100 de dolari) cu o autonomie de 530 km, au câștigat recunoaștere pentru că oferă caracteristici avansate la prețuri competitive. Pregătirea lui Zhu în domeniul sistemelor electrice, care provine din experiența sa la Motorola și din fondarea Zhejiang Dahua, a conferit Leapmotor un avantaj tehnologic, crucial pentru fabricarea vehiculelor electrice.
Producția internă a componentelor electrice de bază le permite chinezilor să reducă costurile și să mențină accesibilitatea. Această capacitate poziționează Leapmotor alături de jucători importanți precum BYD. Acest punct forte a determinat Stellantis să investească 1,5 miliarde de euro pentru o cotă de 21% în Leapmotor și să înființeze o societate mixtă pentru a vinde autovehicule Leapmotor în afara Chinei prin intermediul rețelei globale Stellantis. Parteneriatul analizează asamblarea și vânzarea modelelor Leapmotor T03 compact hatchback și C10 SUV în nouă țări europene, cu posibila asamblare în Polonia, Franța și Italia.
În ciuda unor controverse legate de asocierea din trecut a lui Zhu cu Dahua Technology, care a fost sancționată de SUA, Zhu a precizat că achiziționarea de către Stellantis a acțiunilor Dahua a rupt orice legătură între Leapmotor și Dahua. Zhu a respins, de asemenea, afirmațiile SUA și UE cu privire la supracapacitatea și exporturile excedentare din industria autovehiculelor electrice din China. El a subliniat faptul că fabrica Leapmotor funcționează la o capacitate de peste 70 % și că există planuri pentru o nouă fabrică în districtul Qiantang din Hangzhou pentru a crește și mai mult producția. Se așteaptă ca această nouă fabrică să lanseze o nouă linie de producție în 2025, adăugând o capacitate anuală estimată de aproximativ 300.000 de unități.
Zhu a subliniat faptul că rapida creștere a industriei vehiculelor electrice din China este rezultatul unei orientări strategice, mai degrabă decât al unui sprijin guvernamental excesiv, subliniind direcția de perspectivă a industriei. El a menționat că, deși Leapmotor a primit sprijin guvernamental, acesta nu se apropie nici pe departe de nivelurile susținute de SUA și UE. Acest parteneriat cu Stellantis reprezintă un pas important pentru Leapmotor în încercarea sa de a deveni un actor global pe piața vehiculelor electrice. Înțelegerea nu numai că sporește anvergura internațională a Leapmotor, dar îi și consolidează poziția în peisajul extrem de competitiv și în rapidă evoluție al vehiculelor electrice.