Leapmotor prezintă în premieră pentru piața europeană la Salonul Auto de la Paris SUV-ul electric compact B10. Compania intenționează să înființeze 500 de puncte de vânzare în Europa până la sfârșitul anului 2025, extinzându-și în continuare gama alături de minicar-ul T03 și SUV-ul de dimensiuni medii C10.
Programat pentru lansare în China până la sfârșitul primului trimestru al anului 2025, B10 este așteptat să debuteze în Europa mai târziu în același an, după cum a confirmat Tianshu Xin, CEO Leapmotor International, la Salonul Auto de la Paris din 15 octombrie.
B10 va oferi două opțiuni de baterii: una cu o autonomie de 380 km și o variantă mai mare capabilă de 460 km, pe baza standardelor europene de testare WLTP. Specificațiile tehnice detaliate pentru modelul european vor fi împărtășite după lansarea sa în China.
Construit pe platforma electrică 3.5 a Leapmotor, B10 va dispune de sisteme avansate de siguranță pentru șofer și de un cockpit digital personalizabil. Cu o lungime de 4.470 mm, acesta va intra într-un segment competitiv al SUV-urilor electrice compacte, înfruntând rivali notabili precum Volkswagen ID4, ID5, Renault Scenic E-Tech, BYD Atto 3 și Peugeot 3008. În special, vânzările în acest segment au scăzut cu 12% în Europa în primele opt luni ale anului, în mare parte din cauza scăderii cererii pentru VW ID4 și ID5.
Leapmotor intenționează, de asemenea, să comercializeze B10 în Europa cu o opțiune cu autonomie extinsă printr-un motor pe benzină drept range extender. Vehiculele vor fi comercializate prin intermediul dealerilor Stellantis, iar aceștia își propun să ajungă la 500 de puncte de vânzare până la sfârșitul anului 2025.
În ceea ce privește tarifele UE, Xin a recunoscut că acestea ar putea influența producția anumitor modele la fabricile Stellantis din Europa. Cu toate acestea, el a declarat că este prematur să se stabilească care modele vor fi afectate. Întrebat dacă consumatorii vor suporta costul acestor tarife, Xin a indicat că, deși deciziile sunt încă în curs de elaborare, compania ar putea absorbi unele costuri datorită faptului că 60% din dezvoltarea vehiculelor are loc la nivel intern.