Am condus GS 250 și nu m-a impresionat, îl vedeam doar ca pe o alternativă la mașinile nemțești. Ei bine, cu 450h lucrurile stau altfel.
- Consum bun gratie eficientei sistemului hibrid
- insonorizare de top
- lista generoasa de dotari standard
- materiale de top
- Volum modest al portbagajului
- ergonomie slaba a sistemului de control multimedia
Propulsia hibrid schimbă fundamental experiența trăită la bord. Te urci la volan, pornești mașina și nu se întâmplă nimic. Pleci de pe loc în deplină liniște și deja simți că nu ești într-o mașină obișnuită. Mai ai și sentimentul că pietonii te ignoră, dar o fac doar pentru că nu te aud apropiindu-te. Am condus câțiva hibrizi până acum (inclusiv Lexus), dar acesta este cel mai rafinat. Tranzițiile între motorul electric și cel termic se fac insesizabil, fără șocuri. Normal că vei auzi sunetul puțin gutural și vâjâit al unui motor în V atunci când calci accelerația, dar este atât de calculat încât nu face decât să-ți amintească ce rezervă de putere ai la dispoziție.
Ai la dispoziție mai multe moduri pentru setările suspensiei, direcției și accelerației. În modul eco accelerația este mai ”lentă”, oferindu-ți posibilitatea să controlezi mai bine distanțele parcurse doar cu motorul electric. În Sport+ suspensia, direcția și răspunsul accelerației vor transforma GS-ul într-un sedan sportiv. Direcția este destul de precisă atunci când crești ritmul și transmisia începe să lucreze la alți parametri. Grație asocierii dintre cele două motoare ai un răspuns instant la accelerație și reprize ce nu par a avea nimic în comun cu conceptul de hibrid.
Interiorul este caracterizat de lux și confort, dar este conservator. Am apreciat sistemul de sunet semnat Mark Levinson, dar am considerat ușor depășită interfața sistemului multimedia controlată prin intermediul unui joystick. Tot la interior găsim câteva elemente ce țin de pachetul F Sport cum sunt volanul și inserțiile din praguri. F Sport aduce pentru exterior spoilere cu design sport, grila cu aspect de fagure, jante de aliaj ușoare cu design special.
Mi se pare diferit de un GS 250 din cauza experienței pe care o trăiești atunci când îl conduci. Sunt momente în care rulezi între 60-70 km/h doar în modul electric, iar insonorizarea excelentă te lasă să te bucuri de melodiile preferate sau de o liniște ieșită din comun. Ești oarecum izolat de ceilalți, de claxoane și zgomot. Acest Lexus GS 450h îmi aduce aminte de Rolls Royce.
Date tehnice: | Lexus GS 450h |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 450h |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1865/2335 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4850/1840/1470 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 405 () |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 450h |
Combustibil | Hibrid |
Cilindree [cmc] | 3456 |
Sistem alimentare | injectie directa+electric |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 218(296)/6000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 356/4000 |
Cutie de viteze | Automata/CVT |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 250 |
0-100 km/h [s] | 5.9 |
Consum urban/extra/mixt | //5.9 |
Emisii CO2 [g/km] |